به گزارش خبرنگار اهرامروز، فیروز محمدی، در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر بابیان اینکه زمان آموزش تعمیر خودروی پیکان در هنرستان‌ها و مراکز آموزشی سپری شده و دیگر کار آیی ندارد، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم به دانش‌آموزان در زمینه خودرو آموزش بدهیم الآن وقت آن نیست که از پیکان استفاده کنیم بلکه دانش‌آموزان الآن نیاز به آشنایی با خودروهای مدرن را دارند به‌طوری که در حال حاضر همه تعمیرکار پیکان هستند و دیگر آموزش تعمیر این خودرو به دانش‌آموزان نمی‌تواند برای آن‌ها اشتغال‌زایی داشته باشد.

رئیس دانشکده فنی شهید چمران اهر افزود: کمتر کسانی پیدا می‌شود که از تعمیر خودروهای مدرن سررشته باشد و در همین شهرستان اهر اگر خودروی کسی مشکل پیدا کند مجبور هستند به مرکز استان مراجعه کنند، این است که باید در هنرستان‌ها و یا مراکز آموزشی فنی رشته‌هایی تدریس شود که در شهرستان و استان هم بازار کار داشته باشد و هم بتواند برای دانش‌آموز اشتغال‌زایی کند.

وی ادامه داد: متأسفانه در سال ۸۵ که شاهد افتتاح مرکز فنی و حرفه‌ای اهر بودیم بدون اینکه از امکانات این مرکز اطلاعی داشته باشند سریع رشته‌هایی که باید آموزش داده شود را تعیین کردند ولی آن زمان کسی از وزارت علوم پیگیر آن نشد که آیا در اهر برای رشته‌های تعیین اقبالی وجود دارد یا خیر؟ پس بنا بر این اگر امکاناتی نداشته باشیم چطور دانش‌آموز و دانشجو بتواند به اشتغال آینده امیدوار باشد.

محمدی با اشاره به اینکه می‌بایست از ظرفیت‌های خیرین بزرگوار به‌جای آن‌که در احداث فضای هنرستان‌ها استفاده کنیم می‌توانیم در تجهیز کارگاه‌های آموزشی بهره‌مند شویم، گفت: رفته‌رفته تمامی ساختمان‌های جدیدالاحداث در شهر اهر به آسانسور مجهز می‌شوند و با توجه به اینکه تعداد تعمیرکار آسانسور در اهر بسیار اندک هستند می‌توان این رشته را در مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای آموزش داد.

رئیس دانشکده فنی شهید چمران اهر ایجاد آموزشکده فنی خواهران را در شهرستان اهر ضروری دانست، خاطرنشان کرد: تردد دانشجویان خواهر به دیگر شهرها علاوه بر ایجاد مشکلات متعدد برای خانواده‌های آن‌ها بلکه گاهاً منجر به مهاجرت خانواده‌ای نیز می‌شود که در این زمینه درخواست داریم تا آموزشکده فنی خواهران به لحاظ نبود آموزشکده فنی در شهرستان‌های هم‌جوار در اهر راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/