به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمودی در دیدار با اهالی روستای خونیق شهرستان اهر، اظهار کرد: شورای اسلامی روستای خونیق برخی مسائل و مشکلات را بیان کردند و در این راستا شوراهای اسلامی به‌عنوان نهاد مطالبه گر می‌تواند پیگیری مطالبات مردم باشد و طبق قانون می‌تواند در خصوص امور مربوط به روستا از دستگاه‌های ذی‌ربط توضیح بخواهد درحالی‌که جایگاه شورا فراتر از وظایف مدیریت دستگاه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه وظیفه‌داریم به‌عنوان نمایندگان دولت مشکلات مطروحه از سوی روستائیان را پیگیری و در جهت رفع این مشکلات تلاش کند، افزود: مهم‌ترین اولویت دولت یازدهم و دوازدهم توسعه، عمران و آبادانی روستاهاست به‌طوری که این اولویت را دولت تدبیر و امید با افزایش سه برابری اعتبارات روستاها به‌خوبی نشان داده و این امر نشان از توجه دولت به روستاها است.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: میزان قیر رایگانی که برای آسفالت‌ریزی راه‌های روستایی از سوی دولت تدبیر و امید تخصیص‌یافته اگر بخواهیم با دوره‌های گذشته مقایسه کنیم بیش از حد انتظار افزایش‌یافته و در اختیار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گرفته است.

محمودی خطاب به مدیران دستگاه‌های دولتی، گفت: اگر قولی به روستائیان می‌دهیم باید در جهت اعتماد روستائیان به قول‌هایی که داده‌ایم پایبند بوده و به آن‌ها عمل کنیم و این‌طور نباشد که در حضور مسئولین ارشدتر قولی دهیم و بعد آن را فراموش کنیم.

وی شناسایی و حل مشکلات روستا و روستائیان را از اولویت‌های دولت دانست، بیان کرد: مسئولین هم وظیفه شرعی و هم وظیفه قانونی دارند که تمامی مشکلات را شناسایی و در جهت رفع آن مشکلات تمامی همت خود را در سطح شهرستان به کار بگیرند و اگر در شهرستان قابل‌حل نبود از طریق مراجع استانی اقدام کنیم.

فرماندار شهرستان اهر بابیان اینکه دولت و مجلس با همکاری همدیگر تسهیلات اشتغال روستایی را تصویب کرده‌اند، تأکید کرد: دولت از تمامی طرح‌های اشتغال‌زا، تولیدی و کارآفرینی در روستاها با پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی با بهره ۶ درصد از این طرح‌ها حمایت می‌کند.

انتهای پیام/