بیت‌الله عبدالهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار با خبرنگار اهرامروز، اظهار کرد: افزایش قیمت خودروهای داخلی از جمله پراید، اقدامی خودسرانه بود و این سوال بر همگان به وجود آمد که آیا دولت اطلاع و نظارت کافی بر موضوع افزایش قیمت خودروها ندارد؟

وی افزود: قیمت تعیین شده برای خودرویی همچون پراید، در بازار خودرو تلاطم ایجاد کرده و بر مردمی که هنوز از تبعات منفی ویروس کرونا از بابت کاهش درآمد و افزایش هزینه‌های زندگی در رنج و عذاب هستند قابل تحمل نیست.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت و وزارت صنعت می‌بایست برای ساماندهی بازار خودرو و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های اضافی به مردم چاره اندیشی می‌کردند، گفت: خرید خودرویی به قیمت چند برابر برای مردم بسیار سخت است و نیاز به اتخاد تدابیر قاطع دولتمردان دارد.

عبدالهی ادامه داد: تا زمانی که واسطه‌ها و دلالان در بازار خودرو و صنعت خودروسازی جولان می‌دهند و دولت با آنها برخوردی ندارد نمی‌توان انتظار داشت که وضعیت بازار خودرو ساماندهی می‌شود.

وی تصریح کرد: خودروسازان بی‌خود و بی‌جهت اعلام می‌کنند که چون هزینه‌هایشان افزایش یافته مجبور به افزایش قیمت خودرو هستند، در حالی که کشور بی‌صاحب نیست که هر کس هر طور که می‌خواهد باری تولیدات‌اش قیمت‌گذاری کند و هزینه آن را مردم بپردازند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت خودرو به بهانه بالا بودن هزینه خودروسازان که آن را هم از جیب مردم تامین می‌کنند اصلاً منطقی نیست.

عبدالهی با اشاره به این‌که افزایش هزینه‌های زندگی در حالت فعلی فشار مضاعفی به مردم وارد می‌کند، یادآور شد: مگر درآمد مردم چه میزان افزایش یافته که خودروسازان یکباره قیمت خودروها را افزایش می‌دهند؟ آیا بر کیفیت پراید چقدر اضافه شده که مردم را مجبور به پرداشخت هزینه گزاف می‌کنند؟ تمامی این مسائل از عدم نظارت ناشی می‌شود.

انتهای پیام/