به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در نشست مشترک مسئولان شهرستانی با معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در خصوص مسائل و مشکلات شهرداری اهر بابیان اینکه رکود حاکم بر ساخت و سازها و توسعه شهری بر شهر اهر تاثیرات منفی می‌گذارد، اظهار داشت: شهرداری اهر که در حال حاضر بیش از ۵۰۰ نفر نیروی انسانی دارد در حالی که می‌بایست ۲۳۰ نفر نیروی انسانی می‌داشت تامین حقوق و مزایای کارکنان به همین تبع اجازه فعالیت عمرانی نمی‌دهد.

وی افزود: نیروی انسانی مازاد نتیجه به کارگیری غیرقانونی در دوره‌های قبلی است و بنده در دوره پنجم شورا نشنیده‌ام شهردار یا اعضای شورا از خویشاوندان خود به صورت غیرقانونی و بدون آزمون وارد مجموعه شهرداری اهر کنند ولی نیروی مازاد در گذشته بیش از اندازه به مجموعه تحمیل شده است که تامین حقوق کارکنان یکی از اصلی‌ترین چالش‌هاست که اگر بخواهند نیروی مازاد را اخراج کنند بنده یکی از مخالفان آن هستم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بر لزوم ایجاد درآمد پایدار برای خروج شهرداری اهر از رکود اقتصادی و مالی تاکید کرد و گفت: مردم اهر اصلاً کاری به کار نماینده، شهردار، فرماندار و یا سایر مسئولان ندارند اما مطالبه به حق دارند که آن هم این است که چرا به وضعیت کوچه‌ها و خیابان‌های شهر رسیدگی نمی‌شود؟ این در حالی است که اهر کوچه‌هایی دارد که در طول ۵۰ سال آسفالت به خود ندیده‌اند.

عبدالهی تصریح کرد: اهر شهرستانی است که بیش از ۷۰ سال می‌شود که فرمانداری دارد اما کوچه‌ها قدیمی‌اش آسفالت به خود ندیده‌اند، این مهم واقعیتی غیرقابل کتمان است، اگر منصفانه نگاه کنیم مدیران فعلی شهرداری اهر مقصر نیستند چون از طرفی دولت کمکی نمی‌کند و این‌که در دوره‌های قبلی آن‌طور که باید و شاید به مردم اهر خدمت نکرده‌اند تا وضعیت بدین شکل نباشد.

وی ابراز داشت: دستور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت مطالبات میلیاردی شهرداری‌های اهر و هریس تا به امروز عملاً بی‌نتیجه بوده است اما در این جلسه از استانداری آذربایجان شرقی می‌خواهیم راهکاری پیش پا بگذارد تا شهرداری اهر در سال ۹۸ بتواند برای مردم خدمات ارائه دهد و از این‌رو تحرکات عمرانی در شهر اهر قابل مشاهده شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با انتقاد از این‌که تمامی درب‌های کمک دولت به شهرداری اهر عملاً بسته شده است، گفت: معاون عمرانی سابق وزیر کشور و رئیس ستاد بازآفرینی شهری کشور قرار بود کمک حال شهرداری اهر باشند و هر دو قول دادند ولی چندی نگذشته به پست‌های مدیریتی دیگری رفتند و این شد که دولت در مساعدت برای شهرداری اهر به بن‌بست خورد.

عبدالهی با اشاره به این‌که آسفالت‌ریزی کوچه‌ها و خیابان‌های شهر اهر نیاز به مساعدت و همکاری دولت دارد، بیان کرد: در شان مردم اهر نیست که شهرداری‌اش تمامی درآمدهایش را صرف حقوق و مزایای کارکنان کند و نتواند به شهروندان خدمات ارائه دهد و از این‌رو دولت هم به روی خود نیاورد، متاسفانه هر بار که برای دریافت‌ کمک‌های دولتی تلاشی کردیم به بهانه افزایش جمعیت به بیش از یک‌صد هزار نفر از کمک به شهرداری اهر سر باز زده‌اند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تاکید کرد: همان‌طور که می‌دانید خودروهای سنگین شرکت مس از داخل شهر اهر تردد می‌کنند و همین امر موجب خسارت به زیرساخت‌های شهری می‌شود به همین دلیل قرار است شرکت صنایع ملی مس کشور مجدداً مساعدت مالی کند تا کمربندی شهر اهر برای تردد خودروهای شرکت مس به نتیجه برسد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان برنامه و بودجه در رابطه با پرداخت مطالبات شهرداری‌های اهر و هریس در جریان پروانه ساخت و ساز زلزله سال ۹۱ ارسباران مدام بهانه‌تراشی می‌کند، خاطرنشان کرد: دولت برای پرداخت بدهی ۱۲ میلیارد تومانی به شهرداری‌های اهر و هریس به امروز و فردا موکول می‌کند و گاهاً هم می‌گوید منابع مالی نداریم.

عبدالهی با ذکر اینکه گله‌مندی مردم شهر اهر از وضعیت کوچه‌ها و عدم آسفالت‌ریزی کاملاً به حق است، یادآور شد: باید به مردم حق دهیم که از وضعیت کوچه‌ها و خیابان‌ها ناراضی باشند چون هنوز اطلاعی از وضعیت مالی شهرداری اهر ندارند و نمی‌دانند تمامی درآمدهای شهرداری صرف پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و مطالبات طلبکاران و پیمانکاران می‌شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس از سکونت ۳۰ درصد جمعیت شهری اهر در مناطق حاشیه‌ای خبر داد و گفت: متاسفانه دولت ستاد بازآفرینی شهری در کشور تشکیل می‌دهد تا به قول خودش به مناطق حاشیه‌نشین شهرها کمک کند اما در حقیقت نمی‌تواند خدمات در خود شان ارائه دهد و بنده در هر شرایط آماده همکاری با مدیران دولتی برای خدمات‌رسانی به مردم مناطق حاشیه‌نشین هستم.