به گزارش خبرنگار اهرامروز، وجیه‌الله جعفری در آیین کلنگ‌زنی احداث واحد ۴۵ هزار تنی تولید کنسانتره نفلین‌سینیت شهرستان کلیبر اظهار داشت: مجموعه نفلین‌سینیت کلیبر از سال ۸۳ شروع به کار کرده و طرحی که اکنون از آن بهره‌برداری می‌شود طرح خشک است و ظرفیت آن ۲۵ هزار تن بوده و بازار آن به لحاظ کیفیت‌اش مطلوب نیست.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از انجام اصلاحات در ارتقاء کیفیت نفلین‌سینیت شهرستان کلیبر خبر داد و افزود: برای ارتقاء کیفیت نفلین‌سینیت برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: با حمایت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و مسئولان شهرستانی، امروز احداث واحد ۴۵ هزار تنی تولید کنسانتره نفلین‌سینیت شهرستان کلیبر را آغاز می‌کنیم و با اجرای فازهای بعدی ظرفیت تولید نفلین‌سینیت در کلیبر به بیش از ۱۵۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

جعفری بابیان اینکه در حال حاضر واحد ۴۵ هزار تنی تولید کنسانتره نفلین‌سینیت شهرستان کلیبر به طور مستقیم برای ۵۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند، گفت: با سرمایه‌گذاری‌های بعدی افزایش اشتغال در شهرستان کلیبر را خواهیم داشت و همین‌که توسعه پایدار را برای شهرستان به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تصریح کرد: قطعاً پتانسیل‌های معدنی مجموعه شهرستان کلیبر زیاد است و ۸۰ میلیون تن ذخیره قطعی مواد معدنی در کلیبر داریم و با همت و پشتکار سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی پروژه نفلین‌سینیت شهرستان کلیبر در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه واحد ۴۵ هزار تنی تولید کنسانتره نفلین‌سینیت شهرستان کلیبر اشتغال پایدار در این منطقه ایجاد می‌کند، بیان داشت: کلیبری‌ها از رونق اقتصادی پروژه‌های نفلین‌سینیت بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/