به گزارش خبرنگار اهرامروز، احمد رجب پور در نشست خبری عوامل اجرایی یازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر کوتاه مدیون زحمات و تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه است، اظهار داشت: خبرنگاران شهرستان اهر را اگر با برخی از شهرستان‌ها مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که خبرنگاران اهری فعال هستند.

دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران افزود: هر مراسم و رویدادی که چه در حد منطقه‌ای و شهرستانی و چه ملی باشد اگر خبرنگاران در کنار آن حضور نداشته باشند قطعاً هیچ است و در واقع انعکاس هر رویداد فقط با همراهی خبرنگاران جلوه‌گر می‌شود.

رجب پور بابیان اینکه شهرستان اهر بار دیگر میزبان هنرمندان عرصه‌ی تئاتر از جای‌جای کشور است، گفت: از مجموع ۲۰۰ اثر ارسال‌شده به دبیرخانه دائمی این جشنواره و بازبینی این آثار که توسط هیئت‌داوران بازبین روزها به طول انجامید آثاری از ۱۱ استان و ۱۴ شهرستان به مرحله مسابقه یازدهمین جشنواره راه یافتند.

وی در ادامه تأکید کرد: خوشبختانه هرسال نسبت به سال گذشته سطح کیفی جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران افزایش می‌یابد در حالی که درگذشته انتظار داشتیم تعداد گروه‌های تئاتر اهر در این جشنواره باید حضور فعال داشته باشد و با توجه به ارتقا سطح کیفی جشنواره اگر گروه‌های تئاتر و کار آن‌ها از کیفیت مناسبی برخوردار نباشند از حضور آن‌ها معذور خواهیم بود.

دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران ادامه داد: انتظاری که از گروه‌های تئاتر شهرستان اهر داریم این است که اگر کارهایشان به‌نوعی از سوی هیئت‌داوران ضعیف تلقی شده سعی کنند تا کیفیت اثر هنری خود را از نظر کیفی ارتقاء دهند به‌طوری که آثاری که از اقصی نقاط کشور به دبیرخانه ارسال‌شده از لحاظ کیفی مطلوب هستند.

رجب پور در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری تسنیم در خصوص اینکه آیا حضور گروه‌های نمایشی از کشورهای همسایه قطعی شده است یا خیر؟ بیان کرد: در حال حاضر از دو گروه نمایشی کشور آذربایجان برای حضور در جشنواره تئاتر کوتاه اهر دعوت کرده‌ایم و طبق برنامه‌ریزی این گروه‌ها در سالن‌های سطح شهر اهر به اجرای نمایش خواهند پرداخت که با حضور این گروه‌ها در واقع گامی برای بین‌المللی شدن این جشنواره برمی‌داریم.