به گزارش خبرنگار اهرامروز، علیرضا آقازاده در آیین رونمایی از پوستر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران با اشاره به اینکه هر هنرمندی به صحنه نمایش می‌آید ترس مقدسی بر وی قالب می‌شود، اظهار داشت: خوشبختانه هیچ‌یک از انجمن‌های فرهنگی و هنری اهر جدای از همدیگر نیستند و همیشه همراه و همگام انجمن هنرهای نمایشی شهرستان بوده‌اند.

وی از ارسال ۱۷۸ اثر از ۳۰ استان و ۵۲ شهرستان کشور به دبیرخانه دائمی دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران خبر داد، افزود: متأسفانه اداره‌کل ارشاد آذربایجان‌شرقی به لحاظ اینکه تأخیر زیادی در انتشار فراخوان این جشنواره ایجاد کرد که مجبور شدیم از دبیرخانه فراخوان جشنواره دوازدهمین سراسری تئاتر کوتاه ارسباران را انتشار دهیم.

آقازاده ادامه داد: به دلیل تأخیری که در انتشار دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران صورت گرفت باعث شد تا آثار کمتری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شود اما خوشبختانه با توجه به جایگاهی که جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران در پایتخت دارد در زمان بسیار اندک ۱۷۸ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید.

دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران بابیان اینکه پس از بازبینی آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره توسط هیأت بازبین، از ۱۲ استان و ۱۴ شهرستان کشور آثار برگزیده شد، گفت: مجموع آثار برگزیده دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در بخش خیابانی ۸ اثر، در بخش صحنه‌ای ۸ اثر، یک اثر کار جمعی خارج از مسابقه و در بخش آیینی سنتی ۳ را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه امسال هنرمندان جوان اهری با همت و پشتکاری که داشتند در مقایسه با سال‌های گذشته بیشترین آثار را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند و این امر جشنواره دوازدهم را متمایزتر از قبل کرده است در حالی که تاکنون هیأت داوران هیچ‌گونه تبعیضی بین آثار هنرمندان اهری با سایر هنرمندانی که از اقصی نقاط کشور اثر ارسال کرده‌اند قائل نشده و نمی‌شوند.

آقازاده یادآور شد: در حال حاضر ۷ اثر از استان آذربایجان‌شرقی، ۲ اثر از استان مرکزی و آثاری از بندر خمیر، کرمانشاه، سبزوار، اصفهان، اسفراین، بروجرد، هرسین، تهران و قم پس از بازبینی به دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران راه یافتند.

دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران با تأکید بر اینکه دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران از شامگاه ۳۱ مردادماه با اجرای نمایش‌های عطریه از بندر خمیر، آیین یار یار از کرمانشاه، گاله واره از سبزوار از بخش آیینی سنتی این جشنواره رسماً آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین از یکم تا سوم شهریورماه بخش مسابقه‌ای این جشنواره با اجرای نمایش‌های راه‌یافته در بخش خیابانی و صحنه‌ای دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران خاتمه می‌یابد.

وی همچنین از اجرای هم‌زمان آثار راه‌یافته به دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در شهرستان‌های هریس، ورزقان و کلیبر خبر داد، تصریح کرد: آثاری که به این جشنواره راه‌یافته‌اند به‌طور هم‌زمان در شهرستان‌های هریس، ورزقان و کلیبر نیز نمایش اجرا می‌کنند.