به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در همایش تجلیل از آموزگاران فعال در زمینه درس پژوهی و رتبه‌آور در آذربایجان شرقی که در سالن شهید مطهری آموزش و پرورش اهر برگزار شد، با اشاره به اینکه بررسی لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۹۸ در کمیسیون تلفیق مجلس ادامه دارد اظهار داشت: احتمال می‌رود لایحه بودجه ۹۸ از هفته آینده به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارجاع شود.

وی افزود: بر اساس مطالعه‌ای که بنده از لایحه بودجه ۹۸ انجام داده‌ام دولت ردیفی برای حقوق معلمان به صورت جداگانه پیش‌بینی نکرده است و حقوق کارکنان دولت را در یک ردیف پیش‌بینی کرده است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس ادامه داد: رئیس سازمان برنامه و بودجه با وجود اینکه می‌گفت ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای طرح رتبه‌بندی معلمان پیش‌بینی کرده‌اند اما من در لایحه ردیفی برای طرح رتبه‌بندی معلمان ندیدم.

عبدالهی با ذکر اینکه دولت در لایحه بودجه ۹۸ پیش‌بینی کرده بود تا پژوهش‌سراهای آموزش و پرورش به بخش خصوصی واگذار شود، گفت: طرح واگذاری پژوهش‌سراهای آموزش و پرورش به بخش خصوصی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس نمایندگان با آن مخالفت کردند و بنده نیز با خصوصی‌سازی آموزش و پرورش موافق نیستم.

وی، رشد و شکوفایی آموزش و پرورش و بهداشت و درمان را وابسته به سرمایه‌گذاری دولت دانست، گفت: مردم بیشترین ارتباط و مشکلات را با آموزش و پرورش و بهداشت و درمان دارند و این امر اصلاً جایز نیست که دولت این دستگاه‌ها به حال خود رها کند، با آن‌که می‌دانیم آموزش و پرورش مشکلات متعددی دارد و برای رهایی از مشکلات نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس بابیان اینکه بنده به عنوان نماینده شما حداقل روزانه ۱۰ ساعت به دنبال حل مشکلات منطقه هستم، ابراز داشت: با این همه دوندگی چه خروجی به دست می‌آورم خدا می‌داند و قول می‌دهم تلاش‌هایم خروجی مدنظر مردم اهر و هریس را خواهد داشت.

عبدالهی، تصویب لوایح FATF را زمینه‌ای برای گرفتن فرصت از دشمن به جهت سوءاستفاده علیه جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: تصویب لوایح FATF می‌تواند تمامی ادعاهای دشمنان را در رابطه با حمایت از تروریسم از بین می‌برد در حالی که جمهوری اسلامی خود قربانی تروریسم است.

وی با تاکید بر اینکه رغبت نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصویب CFT به این خاطر است که دشمنان ارتباط بانک‌های ایران را با بانک‌های دنیا به طور کامل قطع نکند، بیان داشت: امروز در شرایطی هستیم که آمریکا شعار می‌دهد تحریم‌ها شامل غذا و دارو نمی‌شود دروغ می‌گوید هدف آنها فلج کردن جمهوری اسلامی است و با اتهام‌زنی سعی می‌کند تا ایران را حامی تروریسم معرفی کند این در حالی است که خودشان اعتراف کرده بودند داعش را خودشان به وجود آورده‌اند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس تصریح کرد: ما می‌توانیم در برابر توطئه‌ها و تحریم‌های آمریکا مقاومت کنیم اما به شرطی که برنامه‌ریزی و مدیریت منسجم داشته باشیم.

استانی‌شدن انتخابات، نمایندگان را از مسائل اجرایی جدا می‌کند

عبدالهی در ادامه با اشاره به اینکه طرح استانی شهرستانی شدن انتخابات به این خاطر است که نمایندگان قدم به قدم از مسائل اجرایی دست بردارند و به مسائل کلان کشوری بپردازند، افزود: در سطح کلان کشوری مشکلات بسیاری داریم که باید برخی قوانین را اصلاح کنند.

وی با اشاره به بازدید اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی از روند احداث بزرگراه اهر-تبریز گفت: من در این بازدید به آقای لاریجانی گفتم تا کمک‌حال‌مان در احداث این بزرگراه باشد و موضوع دیگر این بود که بحث واگذاری احداث آزادراه تبریز-باکو که از اهر می‌گذرد را پیگیری کند و اینکه منطقه ارسباران فاقد زیرساخت‌های ریلی است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس، پیگیری مسائل و مشکلات کارخانه ۲۰۰ میلیارد تومانی آهک هیدراته و معدن مس انجرد را دیگر محورهای اولویت‌دار خود دانست، گفت: دو هفته‌ای می‌شود که ماشین‌آلات و تجهیزات آهک هیدراته و معدن مس انجرد تجهیز شده است و با راه‌اندازی این دو پروژه شاهد اشتغال شماری از جوانان بیکار خواهیم بود.

عبدالهی بابیان اینکه بزرگ‌ترین معضل شهرستان‌های اهر و هریس «بیکاری جوانان» است، بیان کرد: بنده تجربه سی‌ساله اجرایی‌ام برای رفع مشکلات و معضلات شهرستان‌های اهر و هریس به کار گرفته‌ام تا با پیگیری‌ها و تلاش‌ها بتوانم در ایجاد اشتغال موثر واقع شوم.

انتهای پیام/