به گزارش خبرنگار اهرامروز، یعقوب شهبازپور در جلسه توجیهی داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اهر که با حضور هیئت‌های اجرایی انتخابات و شورای تأمین شهرستان اهر در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: از همه دست‌اندرکاران، مجریان، هیئت‌های اجرایی، نظارت، کاندیداها و طرفداران انتظار داریم تا قوانین و مقررات را به‌درستی رعایت کنند و باید اخلاق و قانون را سرلوحه تمامی فعالیت‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه آشنایی هرچه بیشتر با قوانین و مقررات در حین انتخابات، زمان قانونی تبلیغات و بعد زا انتخابات باعث می‌شود تا کمتر دچار مشکل شویم، افزود: کاندیداها ضمن اینکه باید به قوانین آشنایی کاملی داشته باشند بلکه به طرفداران خود نیز در خصوص رعایت قانون آگاهی بخشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر اضافه کرد: برخورد با متخلفان انتخاباتی جدی و مطابق قانون است و در این خصوص با کسی تعارف و مماشات نداریم، کاندیداهایی که در انتخابات گذشته مرتکب تخلف شده بودند به آن‌ها رسیدگی کردیم و در این راستا دادگستری به‌عنوان یکی از مراجع چهارگانه موارد تخلفات انتخاباتی کاندیداها را به هیئت‌های اجرایی و نظارتی منعکس می‌کند.

شهبازپور بابیان اینکه رأی مردم حق‌الناس بوده و ما نیز به‌عنوان مجریان انتخابات امانت‌دار رأی مردم هستیم، گفت: خرید و فروش رأی یکی از آفت‌های انتخابات بوده در حالی که هر خرید و فروش رأی خیانت به مردم و منطقه محسوب می‌شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه کلیه فعالیت‌ها و تخلفات انتخاباتی کاندیداها و هواداران آن‌ها از طریق دستگاه‌های ذی‌ربط ثبت و ضبط می‌شود، بیان داشت: کاندیداها از هم‌اکنون مراقب رفتار و گفتار خود باشند تا در آینده با مشکلی مواجه نشوند و متأسفانه کاندیداها با انتظارات بی‌مورد خود را از همین‌الان شورا و یا نماینده می‌دانند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر گفت: کاندیداهای از تخریب همدیگر پرهیز کنند، متأسفانه در جامعه ما کاندیدایی برای بهتر جلوه دادن خود دیگران را تخریب می‌کند و این اقدام به یک فرهنگ غلطی در جامعه تبدیل‌شده در حالی که اگر فردی اهداف و برنامه‌های خود را برای مردم بگویید بیشتر تأثیرگذار خواهد بود.

شهبازپور با اشاره به اینکه هر اقدامی که خلاف قانون از سوی طرفداران صورت گیرد مسئولیت آن بر عهده کاندیداهاست، اظهار کرد: در ایام رسمی تبلیغات انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا برخی محدودیت‌های ترافیکی برای ستادهای تبلیغاتی به‌جز انتخابات ریاست جمهوری که از این بند مستثنی بوده در شهر اهر اعمال خواهد شد و کاندیداها بایستی این محدودیت را رعایت کنند در حالی که اگر ستادی در مسیرهای اعلام شده برپا شوند توسط دستگاه‌های ذی‌ربط جمع‌آوری می‌شوند.

انتهای پیام/