رضا رحمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اهرامروز، با اشاره به اینکه بیکاری جوانان در شهرستان اهر یکی از بزرگ‌ترین معضلات محسوب می‌شود اظهار داشت: لازم می‌دانیم برای رفع معضل بیکاری در شهرستان اهر، هر طرح اشتغال‌زایی که می‌تواند جوانان بیکار را صاحب شغل کند پیگیری کنیم.

وی افزود: ما از مردم و سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم تا برای سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی اهر حضور یابند از این جهت که شرایط و بستر جهت سرمایه‌گذاری در این شهرک صنعتی فراهم است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مجتمع مس سونگون و صنایع جانبی آن می‌تواند در منطقه ارسباران تحولاتی به وجود آورد و معدن مس انجرد و صنایع جنبی کشاورزی نیز می‌تواند زمینه‌ای برای ایجاد فرصت‌های شغلی و رونق تولید در این منطقه باشد.

رحمانی بابیان اینکه نقدینگی مردم در جامعه آن‌طور که فضاسازی می‌شود کم نیست، گفت: بازدیدها برای این است که سرمایه‌گذاران را تشویق کنیم که کنارشان هستیم و اگر موانعی دارند آن را حل کنیم در حالی که انتظار صنعت‌گران از مسئولان نیز همین است.

سال «رونق تولید» فرصتی استثنایی برای گره‌گشایی از موانع پیش‌روی حوزه تولید است

وی از تشکیل نهضت ساخت داخلی با هدف «رونق تولید» در سال‌جاری خبر داد و گفت: امسال در تلاش هستیم تا واحدهای تولیدی و صنعتی و معادن راکد را مجدداً فعال‌سازی کنیم و در کنار این‌ها به صادرات تولیدات ایرانی به طور جدی ورود کرده‌ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: سال ۹۸ را که مقام معظم رهبری به عنوان سال «رونق تولید» نام‌گذاری کرده‌اند فرصتی مغتنم و استثنایی برای گره‌گشایی از موانع پیش‌روی حوزه تولید است.

رحمانی با تاکید بر اینکه نهضت انقلاب معدنی را در کشور آغاز کرده‌ایم بیان داشت: امروز تعدادی پروژه معدنی در استان آذربایجان شرقی آغاز کردیم و هفته‌های آینده طرح‌های معدنی دیگری در سایر استان‌های کشور را شروع می‌کنیم.

انتهای پیام/