به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در مراسم ویژه روز جوان در شهرستان اهر ضمن تبریک میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) و اعیاد شعبانیه اظهار کرد: حضرت علی‌اکبر (ع) شبیه‌ترین فرد به پیامبر اکرم (ص) بود که امام حسین (ع) علاقه فراوانی به ایشان داشتند.

وی با اشاره به فضائل اخلاقی حضرت علی‌اکبر (ع) گفت: رشادت، فداکاری، ایثارگری و ایمان خالص ازجمله فضائل اخلاقی آن حضرت بود جوانان ما هر چه بیشتر باید خود را در ایمان به پروردگار، اخلاق و عمل به ایشان نزدیک و شبیه نمایند.

امام‌جمعه شهرستان اهر تشویق را لازمه شکوفایی استعداد جوانان دانست و گفت: پروردگار متعال این‌همه استعداد را در وجود انسان‌ها قرار داده تا بتوانند بدین‌وسیله نیازهای مادی و معنوی خود را تأمین نمایند.

حاجی‌زاده دوران جوانی را فرصتی برای تعالی معنوی دانست و عنوان کرد: باید قدر جوانی و فرصت‌های آن را دانست همان‌طور که حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) نیز می‌فرمایند: این فرصت‌ها یعنی جوانی را قدر بدانید که مانند ابرها زودگذر هستند.

وی با اشاره به نقش مهم جوانان در انقلاب شکوهمند اسلامی ابراز داشت: جوانان عزیز در تمامی مقاطع قبل و پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، دوران دفاع مقدس و سازندگی نقش مهمی داشتند در سال‌های اخیر و فتنه‌های دشمنان در کشورهای همسایه نیز با ازخودگذشتگی و ایثار جان خود به همراه جبهه مقاومت توانستند گروهک تروریستی داعش را نیز از میان بردارند.

امام‌جمعه شهرستان اهر کارنامه عملی کشور در چهل سال گذشته را درخشان دانست و گفت: موفقیت‌های علمی چشمگیری که نظام اسلامی در سال‌های پس از انقلاب اسلامی به دست آورده، مرهون تلاش جوانان مومن و تلاشگر کشورمان بوده که باید با حمایت از آنان این روند ادامه یابد.

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه تلاش تمامی دشمنان مأیوس کردن جوانان از نظام و انقلاب است عنوان کرد: در جلسه‌ای که مقام معظم رهبری با ائمه جمعه داشتند فرمودند: ائمه جمعه باید جوانان را به امید دعوت کنند چون تلاش تمامی دشمنان مأیوس کردن جوانان و رویگردانی آنان از نظام و انقلاب است اگر جوانان ناامید شوند امور کشور به‌خوبی انجام نخواهد شد.

وی ایجاد امیدواری در جامعه و جوانان را همراه شادی و نشاط دانست و ادامه داد: اسلام طرفدار شادی و نشاط در جامعه است و این امر فقط یک قید دارد و آن‌هم شادی مشروع و شرعی است ما مسلمانیم و هر کاری که انجام می‌دهیم باید در چهارچوب دین مبین اسلام باشد و از آن خارج نشود.

انتهای پیام/