به گزارش اهرامروز به نقل از فارس، بیت الله عبدالهی نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود در صحن علنی مجلس، گفت: بند ۹ اصل سوم قانون اساسی را متذکر می‌شوم چرا که در این بند به صراحت درباره لغو تبعیضات نابجا و لزوم برقراری امکانات عادلانه برای همه در همه زمینه‌های مادی و معنوی صحبت شده است.

وی افزود: میلیون‌ها جوان بیکار در کشور وجود دارد ولی متأسفانه برخی افراد چندین شغل دارند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر این اصل قانون اساسی به صورت دقیق اجرایی شود که هر ایرانی یک شغل دولتی داشته باشد قطعاً مشکل بیکاری رفع خواهد شد. این در حالی است که برخی مردم از ما سؤال می‌کنند که چرا مسئولان مختلف در شرکت‌ها و سازمان‌ها، شوراها و ارگان‌ها و نهادها، دارای شغل‌های متعددی مانند مشاور، عضو هیأت مدیره، مدیرعامل، پژوهشی و … هستند و حقوق‌های متعددی می‌گیرند؟

وی گفت: چرا برخی جوانان تحصیلکرده که دارای مدارج تحصیلکرده دانشگاهی هستند شغل مناسبی ندارند که این امر با وجود شغل‌های متعدد برخی افراد با عدالت متضاد است و بهتر است در این خصوص به این اصل قانون اساسی عمل کنند.

عبدالهی گفت: بهتر است صاحبان قدرت به این اصل قانون اساسی بها داده و به خود بیایند تا جمهوری اسلامی برای همه باشد.

وی در تذکری به سعید نمکی سرپرست وزارت بهداشت، افزود: باید دستگاه MIR بیمارستان اهر که وزیر قبلی بارها قول تأمین آن را دادند و به این قول عمل نشد ولی بهتر است که سرپرست جدید این وزارتخانه به این قول عمل کند ضمن اینکه دستگاه CT اسکن بیمارستان اهر که حتی به بیش از صد هزار نفر از ساکنین بیمارستان ارسباران خدمات می‌دهد خراب شده است و این در حالی است که چندین سال از خرابی این دستگاه می‌گذرد و آنها باید بیش از ۹۰ کیلومتر مسافت طی کرده و به تبریز بروند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان بیمارستان اهر درخواست‌های متعددی برای تأمین دستگاه‌های اکو و ماموگرافی دارند که دولت در این خصوص توجه لازم را ندارد.

وی همچنین به بطحایی وزیر آموزش و پرورش تذکر داد و گفت: چرا به جای استفاده از بازنشستگان در مدارس از نیروهای تحصیلکرده بیکار استفاده نمی‌کنید و این افراد باید جذب این وزارتخانه شود.

انتهای پیام/