به گزارش اهرامروز، زاهد محمودی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در مهلت یک هفته ای ثبت نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ۴۷ نفر از حوزه انتخابیه اهر و هریس ثبت نام کرده بودند، گفت: بعد از بررسی صلاحیت ها توسط مراجع ذیربط و نهایی شدن انصراف دهندگان و داوطلبانی که تغییر حوزه داده اند، در نهایت ۱۹ نفر در حوزه انتخابیه اهر و هریس برای ورود به مجلس یازدهم رقابت خواهند کرد.

وی ضمن اعلام اینکه همزمان با برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تعداد ۲۰۷ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه اهر و هریس مستقر خواهند شد، گفت: از این تعداد صندوق اخذ رأی، ۱۲۰ صندوق متعلق به شهرستان اهر و ۸۷ صندوق متعلق به شهرستان هریس و بخش خواهد بود.

فرماندار اهر در ادامه تعداد افراد واجد شرایط رأی دادن در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان اهر را حدود ۹۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد حدود ۴۱۰۰ نفر رای اولی هستند.

محمودی در خصوص شرایط رای دادن نیز گفت: کسانی که ۱۸ سال تمام دارند یا به عبارتی متولدین دوم اسفند ۱۳۸۰ و قبل از آن با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی می توانند در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: حدود ۳ هزار نفر برگزاری انتخابات در صندوق های اخذ رای را بر عهده دارند که این افراد بدون جانبداری از نامزد خاصی وظیفه خود را انجام خواهند داد.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به اینکه نامزدها یک ستاد برادران و یک ستاد خواهران می توانند داشته باشد، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی و فرمانداری تبلیغات غیر قانونی اعم از رعایت نشدن اندازه بنرهای بزرگ تر از ۵۰ در ۷۰ را جمع آوری و ستاد های تبلیغاتی خارج از ضوابط را رصد می کند.

زاهد محمودی همچنین در خصوص اجرای قانون شفافیت و نظارت مالی نامزد های انتخابات مجلس نیز که در ۱۴ بهمن ۹۸ ابلاغ شده است، گفت: بر اساس قانون، هر نامزد یک شماره حساب و یک مسئول امور مالی به فرمانداری معرفی می کند و از این طریق نیز بایستی تمامی دخل و خرج ها تا ۲۰ روز پس از انتخابات به فرمانداری اعلام شود.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان اهر در پایان ضمن دعوت از تمامی آحاد شهرواندان و ملت شریف برای حضوری پرشور و آگاهانه در انتخابات دوم اسفندماه و انتخاب فرد اصلح، گفت: امنیت، سلامت و مشارکت حداکثری از مولفه های اساسی در برگزاری انتخابات می باشد که با همکاری نهادها و دستگاه های دخیل در برگزاری انتخابات میسر خواهد شد.