به گزارش خبرنگار اهرامروز، احمد نیک‌نفس در جلسه ستاد خدمات سفرهای نوروزی شهرستان اهر، اظهار داشت: برای این‌که روستاهای شهرستان اهر تحت پوشش اینترنت قرار بگیرند نیازمند اعتبارات هنگفتی هستیم درحالی‌که این طرح دریکی از دهستان‌های اهر اجرا شد ولی استقبال روستائیان بسیار کم‌رنگ بود ولی ما همچنان تصمیم داریم تا همه ساکنین روستاها از اینترنت بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه روستاهای کسانق، انداب قدیم، شیشه، حصار سیدلر، نقدوز، یوزباشلو و یوزبند شهرستان اهر دارای آثار تاریخی و ظرفیتی برای جذب گردشگران است، افزود: در این روستاها آثار تاریخی و گردشگری وجود دارد که می‌توان با معرفی بیشتر زمینه جذب گردشگران را در این روستاها فراهم کرد.

بخشدار مرکزی شهرستان اهر اضافه کرد: نباید جلسات به‌کلی گویی ختم شود بلکه با وحدت و یکپارچگی می‌توانیم از جلسات برای توسعه شهرستان اهر بهره‌مند شویم و از طرفی اگر محتوای جلسه‌ها تخصصی‌تر باشد آسان‌تر می‌توان منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت تدبیر و امید را عملی کرد، یکی از اثرات موفق جلسات معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی است.

نیک‌نفس دامنه‌های کوه بزکش را یکی از ظرفیت‌های گردشگری عنوان کرد، گفت: بخشداری و دهیاری‌ها برای بازگشایی مسیر دامنه کوه بزکش بوده و آماده‌ایم تا دامنه این کوه را به‌عنوان تفرجگاه و منطقه گردشگری تبدیل کنیم، زمانی می‌توانیم در این طرح موفق عمل کنیم که همه دستگاه‌های ذی‌ربط همکاری لازم را داشته باشند.

وی بابیان این‌که عمران و آبادانی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، شاخصه‌های توسعه روستایی است، بیان داشت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، عمران و آبادانی در تمامی روستاها تمام شده است و روستاها از امکانات شهری برخوردار هستند و اکنون یکی خواسته‌های روستائیان بهره‌مندی از امتیازات شهری است.

بخشدار مرکزی شهرستان اهر دهیاری‌ها را نهادهای غیر دولتی دانست، خاطرنشان کرد: نگاه برخی‌ها به روستائیان در چشم بیگانه بوده و اعتباراتی که دهیاری‌ها هزینه می‌کنند اغلب خودسرانه و بیهوده است،به‌طور مثال دهیاری در روستا فضای ورزشی ایجاد می‌کند ولی در این مکان ورزشی استانداردهای لازم دعایت نمی‌شود درحالی‌که اداره مرتبط به آن‌ها مشاوره‌ای در این خصوص نداده است.

نیک‌نفس در پایان با تأکید بر اینکه تا پایان سال ۹۲ اعتبارات دهیاری‌های شهرستان اهر تنها ۲ میلیارد تومان بود، خاطرنشان کرد: در طول عمر دولت تدبیر و امید تاکنون نزدیک به ۷ میلیارد تومان اعتبار برای دهیاری‌های شهرستان اهر تخصیص‌یافته و در برنامه ششم توسعه سال آینده اعتبارات عمرانی دهیاری‌ها ۱۵ درصد افزایش می‌یابد، اگر دستگاه‌ها برای ایجاد امکانات مورد نیاز روستائیان برنامه‌ریزی نکنند اعتبارات دهیاری‌ها بیهوده هزینه می‌شود و نمی‌توانیم به اهداف و برنامه‌های توسعه روستاها دست‌یابیم.