افشین مرادی در گفتگو با اهرامروز گفت: رانش روستای کرکسر هوراند از سال ۱۳۸۴ مطرح و جابه‌جایی روستا تصویب شد. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در همان سال، محل جدید احداث روستا را هم شناسایی کرده بود اما به دلیل عدم تأمین اعتبار در آن زمان، موضوع مجدداً در سال ۱۳۹۴ طرح و اعتبار لازم تأمین و به اهالی اخطار داده شد که مسأله رانش زمین حادتر شده و اهالی باید به محل جدید نقل مکان کنند.

وی با بیان اینکه خدمات زیربنایی اعم از تسطیح زمین، انتقال آب، برق و گاز برای انتقال روستا به محل جدید تأمین شده است، ادامه داد: تاکنون در چند مرحله تسهیلات مقاوم‌سازی مساکن روستایی به اهالی کرکسر پرداخت شده است.

مرادی افزود: از هفته قبل و پس از انتشار خبر رانش این روستا که البته کذب بود، ستاد مدیریت بحران جابه‌جایی ۱۵ خانواده ساکن این روستا به محل جدید را تصویب کرد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان هوراند ادامه داد: از دیروز، عملیات اسکان موقت اهالی در کانکس‌های ۱۲ متر مربعی آغاز شده و تا دو روز دیگر به پایان می‌رسد. پس از آن هم احداث مساکن جدید را آغاز خواهیم کرد. همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا با توجه به شرایط آب‌وهوایی منطقه، مساکن جدید را در ۴ ماه کاری تکمیل کرده و تحویل دهیم.

مرادی سپس گفت: برای هر مسکن روستایی ۵۵ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت و ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با توجه به گرانی مصالح ساختمانی، کوهستانی بودن منطقه و کرایه بالای حمل مصالح، ستاد مدیریت بحران هماهنگی‌هایی برای استفاده از ماشین‌آلات اداره‌کل راهداری آذربایجان شرقی انجام داده که در صورت تحقق هزینه‌های ساخت مساکن جدید تا حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت. ضمن این‌که تعداد ۱۶۰ کیسه سیمان برای هر واحد مسکونی نیز از محل هدایای رهبری تأمین می‌شود.

وی گفت: در دو روز اخیر جمعیت هلال احمر حمایت‌های خوبی از روستاییان کرکسر انجام داده که جای قدردانی دارد.

مرادی افزود: ۳۷ درصد مساکن روستایی شهرستان هوراند به تعداد ۲،۱۰۰ واحد تا کنون مقاوم‌سازی شده و حدود ۴،۰۰۰ واحد دیگر هم نیازمند مقاوم‌سازی است.