به گزارش خبرنگار اهرامروز، رسول خدابخش در بازدید از کارگاه تولید پوشاک آلکاپیدا با استقبال از توسعه کارگاه تولیدی پوشاک آلکاپیدا، گفت: ایجاد فاز توسعه‌ای تولید پوشاک در شهرک صنعتی اهر امکان حمایت و ارائه تسهیلات و زمین بیشتر فراهم می‌شود.

وی افزود: ایجاد اشتغال برای بانوان اهری و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد در کارگاه تولید پوشاک مهم‌ترین هدفی است که به دنبال آن هستیم.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: در فازهای توسعه‌ای تولید پوشاک؛ تأمین امنیت، آرامش و مزایا بانوان شاغل در تولیدی‌ها و کارگاه‌ها نباید از سوی کارفرمایان مورد غفلت قرار گیرد.

خدابخش بابیان اینکه در حال حاضر ۳۹ نفر در کارگاه تولید پوشاک آلکاپیدا فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: در حالی که قبل از شیوع کرونا ۷۰ نفر در این مجموعه فعالیت داشتند.

وی با ذکر این‌که با توسعه صنایع تولید پوشاک؛ امکان ایجاد اشتغال برای ۱۵۰ نیز وجود دارد، گفت: هر واحد تولیدی در نوع خود مشکلاتی دارد و برای توسعه یک واحد تولیدی ابتدا نیازمند شناسایی قابلیت و ظرفیت‌های این واحد تولیدی است.

فرماندار شهرستان اهر تأکید کرد: در کارگاه تولیدی پوشاک آلکاپیدا مانتو و انواع لباس زنانه در مُدهای روز به صورت اینترنتی به فروش می‌رسد.

خدابخش از فعالیت ۴ کارگاه تولید پوشاک در شهرستان اهر خبر داد و یادآور شد: پوشاک تولیدی شهرستان اهر علاوه بر استان آذربایجان‌شرقی در استان‌های تهران، اصفهان، شیراز و در کشورهای عراق، پاکستان، کویت، جمهوری آذربایجان و ارمنستان به فروش می‌رسد.

فرماندار شهرستان اهر در این بازدید بر لزوم تأمین سرمایه درگردش و احداث کارگاه جدید تولیدی پوشاک آلکاپیدا در سوله‌ای مستقل در شهرک صنعتی اهر تأکید کرد.