به گزارش اهرامروز، به نقل از روابط عمومی فرمانداری خداآفرین، مهندس بابک رضی منش در همایش گرامیداشت هفته معلم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و تبریک مناسبت  هفته معلم و تکریم معلمان ‘اخلاق‌مداری ‘دارا بودن روحیه گذشت و انتقادپذیری را ازجمله ویژگی‌های شهید مطهری عنوان کرد و افزود: معلمان به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه انسانی در جامعه محسوب می‌شوند چراکه با تولید علم و تربیت و توسعه نیروی انسانی و تفکر و خلاقیت جامعه را به سمت توسعه همه‌جانبه سوق می‌دهد بنابراین ضرورت دارد مدیران کارآمد ‘متفکر و خلاق در حوزه تعلیم و تربیت انتصاب شوند.

وی با تأکید بر آموزش‌های غیرمستقیم و تلاش در ایجاد تفکر و خلاقیت در یادگیری در دانش آموزان گفت :  لزوم گذر از حافظه محوری در دانش آموزان  ارتقای قدرت تحلیل ‘تفکر و تعمق در یادگیری می‌باشد.

وی بابیان اینکه  در دنیای کنونی با انواع تکنولوژی روز ‘محدود نمودن نوجوانان راهکار مصون ماندن آنان از آسیب‌ها نیست’افزود: امروز مدرسه کانون تمرین حضور در جامعه است که معلمان باید با استفاده از ابزار  نفوذ کلام’ راهکارهای  مصون ماندن در مقابل آسیب‌های اجتماعی را به آنان یاد دهند.

مهندس رضی منش با اشاره به اینکه در دنیا امروزه معلمان به دلیل ایجاد خلاقیت در اداره کلاس اختیار تام دارند اهتمام به امر خطیر تعلیم و تربیت را از وظایف  اصلی مدیران آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود:  معلمان باید تلاش کنند با ایجاد جو صمیمی در کلاس درس  در راستای افزایش اعتمادبه‌نفس ‘ایجاد نشاط ‘صمیمیت ‘و نوع‌دوستی را به آنان یاد دهند.

مهندس رضی منش در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم  رهبری در توصیف جایگاه و شأن معلمان و لزوم  پرهیز از سیاسی‌کاری  در حوزه تعلیم و تربیت  تأکید کرد :لازمه پیشرفت آموزش و پرورش قرار گرفتن مدیران و مسئولان توانمند ‘کارآمد و معتقد به سیاست‌های دولت در رأس امور است.

مهندس رضی منش در بخش دیگر سخنان خود روحیه تعاون و کارگروهی را در جامعه  ما ضعیف توصیف کرد و افزود: دانش آموزان باید در کانون مدارس   انجام کارگروهی و استفاده از خرد جمعی را تمرین و یاد بگیرند.

معاون فرماندار خداآفرین با اشاره به عملکرد و اقدامات بسیار دولت تدبیر وامید در شهرستان خداآفرین به‌ویژه توجه ویژه به اجرای پروژه‌های عظیم با اعتبارات کلان خاطرنشان کرد :دولت در تلاش است با بهبود وضعیت معیشت و تثبیت جمعیت ساکن از طریق ایجاد توسعه پایدار امنیت پایدار به‌ویژه در مناطق مرزی ایجاد شود  که در این راستا در خداآفرین نیز در تمامی حوزه‌ها به‌ویژه در حوزه زیرساخت و بهداشت و درمان اقدامات ویژه‌ای انجام داده است.

نماینده مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی  نیز در این همایش بزرگ‌ترین سرمایه آموزش و پرورش را نیروی انسانی توانمند دانست و افزود: مدرسه’دانش‌آموز و معلم به‌عنوان سه عنصر اصلی در بدنه تعلیم و تربیت است که باید معلمان تلاش نمایند در کانون مدارس دانش آموزان را که مسئولین آینده کشور هستند به‌عنوان نیروی انسانی کارآمد و فعال تربیت نمایند.

فنایی با تأکید بر اینکه در مدارس هدایت تحصیلی و شغلی باید مطابق علایق و استعدادهای دانش آموزان باشد بیان کرد: رویکرد آموزش و پرورش توجه به رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای است.

وی بابیان اینکه  باید در فضای آموزش و پرورش صمیمیت و خوش‌بینی حاکم شود افزود: با حمایت همه دستگاه‌ها کشور از نهاد آموزش و پرورش خروجی سند تحول بنیادین این نهاد حیات طیبه با انسان‌های متفکر ‘متعهد و توانمند خواهد بود.

انتهای پیام/