به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت الله جواد حاجی زاده در نخستین جلسه شورای زکات شهرستان اهر در سال جاری با اشاره به اینکه شورای زکات روستایی در ۶۸ روستای اهر تشکیل یافته است، اظهار کرد: ارتباطات در هر اموری مهم است مثلاً اگر مدیری همیشه بر صندلی اش تکیه بزند و ارتباط نداشته باشد موفقیتی نمی تواند کسب کند.

وی بر لزوم عملیاتی شدن مصوبات جلسات تاکید کرد و افزود: عمده تاکید ما بر اجرایی کردن مصوبات جلسات است این که در هر جلسه مصوبه ای داشته باشیم اما عملیاتی نشود در واقع جلسات خروجی چندان قابل قبولی ندارد.

امام جمعه اهر بابیان اینکه اهمیت زکات بایستی با گفتمان سازی ها برای مردم مخصوصاً نسل جوان جامعه تبیین شود، گفت: با گفتمان سازی زکات برای کودکان و جوانان موجب خواهد شد تا بیش از والدین به اجرای امر نماز و زکات اهتمام داشته باشند.

حاجی زاده، برگزاری همایش زکات روستایی در مناطق روستایی را گامی مهم در امر تبلیغ زکات برشمرد، یادآور شد: با توجه به این که اکثر کسانی که در شهرستان اهر زکات پرداخت می کنند روستائی هستند می توانیم برای تبلیغ بیش از پیش زکات، همایشی در این زمینه در یکی از روستاها با حضور مسئولان شهرستانی و استانی برگزار کنیم.

رئیس شورای زکات شهرستان اهر بر اهمیت گفتمان سازی زکات در مدارس شهری و روستایی تاکید کرد و اظهار داشت: خوشبختانه تعاملی و وحدتی که در شهرستان اهر وجود دارد باید از این فرصت برای فرهنگ سازی زکات، نماز و امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنیم.

وی بابیان اینکه زکات فطریه بایستی با مدیریت کمیته امداد اهر جمع آوری و از پراکندگی صندوق ها پرهیز شود، گفت: این که هر دستگاه و نهادی بخواهد برای خود زکات فطریه جمع آوری کند جایز نیست بلکه زکات فطریه همانند سال های گذشته با مدیریت کمیته امداد و با همکاری سایر دستگاه ها جمع آوری و در بین نیازمندان توزیع شود.

امام جمعه اهر خاطرنشان کرد: واقعیت این است که فقرا چشم به کمک های مردمی و زکات فطریه دوخته اند امیدواریم مردم و مسئولان امسال نیز با خیرخواهی و هم نوع دوستی مجدداً یاری رسان فقرا باشیم.