به گزارش خبرنگار اهرامروز به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در مراسم تجدید بیعت مردم استان در آستانه ۸ دی و ۹ دی با مقام معظم رهبری، با  اشاره به اینکه در سال ۸۸ به این کشور ظلم‌های زیادی وارد شد اظهار داشت:  خارج از احساسات عرض می‌کنم که این فتنه کشور را به شدت عقب گذاشت.

وی با بیان اینکه در فتنه ۸۸ به ارزش‌های دینی و باورهای دینی حمله کردند، افزود:  دو بار بعد از انقلاب جسارت به عاشورا تکرار شد که یکی در دوران بنی صدر و یکی در فتنه ۸۸ به تشکیلات اباعبدالله جسارت کرده و مسجد آتش زدند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه طراحان اصلی این قضیه خارج از کشور بود و در داخل هم عوامل آن‌ها دست به دست هم دادند که هدف آنها براندازی نظام جمهوری اسلامی بود گفت: فتنه گران در سال ۷۸ نتیجه نگرفتند و در سال ۸۸ با بهانه انتخابات به میدان آمدند.

وی پیامد دوم فتنه ۸۸ را زیر سوال بردن نهادهای نظارتی جمهوری اسلامی دانست و ابراز داشت:  بدیلی برای نظارت بر انتخابات ساختند و نام آن را «کمیته صیانت از آرا» گذاشتند و مدام از تقلب در انتخابات دم زدند.

‌آل‌هاشم پیامد سوم را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه ساختارشکنی و جسارت به ارکان نظام از جمله رویکردهای جدید فتنه‌گران است، خاطر نشان کرد:  القای یاس و تردیدهای ذهنی به مردم در این پروژه پیگیری می‌شود چراکه یکی از اهداف توطئه‌گران این است که همیشه مردم و جوانان را نسبت به آینده کشور و نظام نا‌امید کنند و هرکس این کار را بکند در مسیر فتنه قدم برداشته است.

وی دیگر پیامدهای فتنه را افزایش فشار‌ها و تحریم‌ها عنوان کرد و گفت: فشار‌ها علیه نظام قبل از برگزاری انتخابات این همه نبود که این حرکات فتنه گرانه باعث افزایش فشار‌ها شد. ضمن اینکه مطالبات دشمن هم در بحث هسته‌ای افزایش یافت.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه رئیس جمهور سابق آمریکا در ۲۰ خرداد ۸۸ به مقام معظم رهبری نامه می‌نویسد و خواستار حل مشکلات منطقه‌ای با مشارکت ایران می‌شود ولی با گرایی که فتنه گران دادند، بعد از انتخابات تهدید و تحریم علیه ایران را افزایش دادند.

وی افزایش امید برای دشمن جهت براندازی نظام را از دیگر پیامدهای این فتنه دانست و افزود:  دشمن به این نتیجه رسید که با تلاش بیشتر می‌تواند به نظام ضربه بزند و این خطایی نابخشودنی از طرف فتنه‌گران است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اینکه ۹ دی دستاوردهای زیادی برای انقلاب داشت اضافه کرد:  اثبات نقش بی‌بدیل ولایت در راهبری جامعه و خاموش کردن فتنه از جمله مهم‌ترین دستاوردهای مثبت ۹ دی بود چراکه تعدادی می‌گفتند که انتخابات را ابطال کنند تا فتنه بخوابد ولی رهبری ایستادند و از قانون حفاظت کردند که این ایستادگی نه برای شخص، بلکه به خاطر قانون بود.

وی افزود:  شرکت ۸۵ درصدی و ۴۰ میلیونی مردم در انتخابات می‌توانست دستاورد زیادی در دنیا برای ایران داشته باشد که این برعکس شد و فشارهای خارجی افزایش یافت.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه تقویت پیوند نا‌گسستنی مردم با نظام و انقلاب از دیگر نتایج مهم ۹ دی بود، گفت: همه مردم در میدان بودند تا این فتنه خاموش شود.

‌آل‌هاشم با بیان اینکه اهمیت آشکار شدن نقش بصیرت در فتنه ۸۸ ابراز داشت: اگر بصیرت نباشد، انسان ناخودآگاه به دشمن کمک می‌کند؛  در فتنه تعدادی متدین با بی‌بصیرتی به دشمن کمک کردند که بالاخره در ۹ دی بازگشتند.

وی با تاکید بر اینکه نباید فکر کنیم فتنه تمام شده است، خاطر نشان کرد:  تا اسلام خواه واقعی هستیم این فتنه‌ها مطرح است و باید با آگاهی بیشتر در برابر فتنه‌ها ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/