به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد پوربزرگ در جلسه شورای ICT شهرستان اهر بابیان اینکه طبق دستور هفته پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، فعالیت شرکت پست در روستاهای آذربایجان شرقی ملموس‌تر می‌شود، اظهار کرد: خدمات شرکت پست استان آذربایجان شرقی از این پس در روستاهای استان نیز گسترده‌تر می‌شود و در حال حاضر برخی از خدمات پست در خود روستاها ارائه می‌شود.

وی با تأکید بر توزیع سوغات خاص هر منطقه در سایر مناطق کشور افزود: یکی از راه‌هایی که به دنبال آن هستیم این بوده که سوغات مناطق کشور را از طرق سامانه تجارت الکترونیک به سایر مناطق کشور انتقال دهیم.

مدیرکل پست آذربایجان شرقی از فعالیت ۴۰ دفتر ICT در شهرستان اهر خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۵ دفتر ICT فعال هستند.

پوربزرگ بابیان اینکه رشد درآمدی اداره پست شهرستان اهر نسبت به شش‌ماهه گذشته ۶٫۸ درصد بوده است، ابراز داشت: طی سال جاری بیش از ۲۸۱ هزار مرسوله از طریق پست در شهرستان اهر جابه‌جا شده است.

وی، رشد درآمدی اداره پست شهرستان هریس در شش‌ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد اعلام کرد و افزود: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با بانک مسکن استان آذربایجان شرقی داشتیم توانستیم اختیاریه‌های بانک مسکن را به دست مردم برسانیم و در این زمینه عملکرد خوبی داشته‌ایم.

مدیرکل پست آذربایجان شرقی همچنین از جابه‌جایی بیش از ۱۰۱ هزار مرسوله پستی توسط اداره پست شهرستان هریس خبر داد.

پوربزرگ با اشاره به خسارت زلزله سال ۹۱ منطقه ارسباران به ساختمان اداره پست شهرستان اهر گفت: ساختمان اداره پست شهرستان اهر در جریان زلزله سال ۹۱ آسیب‌دیده بود و ما که پیگیر مرمت این ساختمان بودیم با پیگیری‌های انجام‌یافته متوجه شدیم سند بخشی از ساختمان به نام بنیاد برکت ثبت‌شده است و حال که قصد داشتیم مجدداً بازسازی کنیم از نظر سند ساختمان با مشکل مواجه شده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استیجاری بودن ساختمان فعلی اداره پست شهرستان اهر، به دنبال آن هستیم تا از شرکت پست کشور اعتباری جهت بازسازی ساختمان اداره پست اهر تخصیص یابد.

مدیرکل پست آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه شرکت پست آذربایجان شرقی از ارائه خدمات به مردم کوتاهی نکرده و نمی‌کند، یادآور شد: تا به حال شکایت و اعتراضی نسبت به عملکرد پست در شهرستان‌های استان نداشتیم و این نشان‌گر عملکرد خوب همکاران در شهرستان‌ها و مرکز استان است.