به گزارش خبرنگار اهرامروز، رحیم عبدالهی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرائم شهرستان اهر که به میزبانی فرماندهی انتظامی برگزار شد، با اشاره به افزایش سرقت کابل‌های برق در سال‌جاری اظهار داشت: برگزاری شورای پیشگیری از وقوع جرائم با موضوع بررسی راهکارهای کاهش «سرقت» از تجهیزات برق با حضور دستگاه‌های اجرایی ضرورت داشت در حالی که پیش از این جلساتی داشتیم اما کافی نبود.

وی افزود: دستگاه‌های دولتی در قبال جلوگیری از سرقت اموال عمومی وظیفه‌ای دارند اما حقیقتاً لازم بود تا هر دستگاه اقدامات پیشگیرانه‌ای در حیطه وظایف خود به‌منظور وقوع «سرقت» انجام دهد چراکه باید با همکاری همدیگر آمار سرقت را در این شهرستان کاهش دهیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر ادامه داد: سرقت‌های اخیر در حوزه تجهیزات برق و پارک‌ها که پای آن به شورای تأمین شهرستان اهر نیز باز شده، طبق آمارهای واصله نشان از افزایش سرقت بود و در این میان یکی از مهم‌ترین مصوبات شورای تأمین که هنوز اجرایی نشده «تجهیز میادین و خیابان‌ها به دوربین‌های مداربسته» بود.

عبدالهی با انتقاد از اجرایی‌نشدن مصوبات شورای تأمین شهرستان اهر گفت: شهرداری اهر با همکاری سایر دستگاه‌ها دوربین‌های نظارتی را افزایش دهد در حالی که دوربین‌های مداربسته کمک بسیار زیادی به کشف سرقت‌ها و سارقین می‌کند و بدین‌وسیله می‌توان در پیشگیری از وقوع سرقت مؤثرتر عمل کنیم.

وی بابیان اینکه اقدامات مدیریت توزیع نیروی برق شهرستان اهر در جلوگیری از سرقت کابل‌های برق معابر عمومی آن‌چنان کارساز و کافی نبوده است، گفت: دستگاه‌های ذی‌ربط به کمک مدیریت توزیع نیروی برق شهرستان اهر در جلوگیری از سرقت کابل‌های برق معابر عمومی بشتابند و دستگاه قضایی که همواره در مقابله با سارقین پیش‌قدم است منتظر همکاری تمامی دستگاه‌ها است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر بر لزوم برقراری و نظم‌دهی به گشت‌های تلفیقی نیروی انتظامی با اداره برق و شهرداری اهر تأکید کرد و یادآور شد: گشت‌های تلفیقی نیروی انتظامی با اداره برق و شهرداری اهر جهت شناسایی و دستگیری سارقان اموال عمومی به‌صورت منظم و مستمر تداوم یابد، البته این‌طور هم نیست که سرقت‌ها کشف نشده باشد بلکه تعدادی از سارقان اموال عمومی پارک‌ها طی عملیات پلیسی دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

عبدالهی با قدردانی از عملکرد مأموران نیروی انتظامی و سپاه و بسیج در شناسایی و دستگیری سارقان در اهر افزود: شاید تا به حال ۹۵ درصد سرقت‌ها کشف‌شده باشد ولی انتظار داریم ۱۰۰ درصد سرقت‌ها کشف و سارقان جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شوند.