به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در نخستین جشن برداشت عسل در شهرستان اهر بابیان اینکه بیش از ۹۰ درصد سبد غذایی خانوار را بخش‌های مختلف کشاورزی تأمین می‌کنند، اظهار داشت: با توجه به اهمیت کار کشاورزان و دامداران باید این امکان را به وجود آورند تا مردم نسبت به مصرف محصولات کشاورزی و دام‌پروری اطمینان داشته باشند چراکه تأمین امنیت غذایی مهم‌ترین نکته‌ای است که باید به آن توجه داشته باشیم.

وی افزود: بخش کشاورزی به‌عنوان مهم‌ترین کالای استراتژیک در دنیا مطرح می‌شود به‌طوری که اصلی توجهات کشورها به بخش کشاورزی است و حتی در بحث تولید گندم چندین سالی می‌شود که با همت و پشتکار کشاورزان، ایران جزو کشورهای خودکفا در حوزه تولید گندم قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: بخش کشاورزی شهرستان اهر ظرفیت‌های بسیار فراوانی دارد و برای اینکه بتوانیم از این ظرفیت‌ها توان تولیدی را در این بخش افزایش دهیم نیاز به سرمایه‌گذاری داریم.

محمودی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید برای حمایت از بخش کشاورزی برنامه‌های مختلفی داشته است، گفت: باید سیاست‌ها و رویکردها به‌گونه‌ای باشد تا از بخش کشاورزی به‌عنوان پایه و اساس اقتصاد کشور مورد حمایت قرار گیرد به‌طوری که در شهرستان اهر بخش کشاورزی بیشترین نقش را در حوزه اشتغال‌زایی و درآمدزایی ایفاء می‌کند.

وی، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در راستای حمایت از بخش کشاورزی در روستاها تسهیلاتی با کارمزد ۶ درصدی در قالب بسته تشویقی پرداخت می‌کند، این در حالی است که بهره‌برداران بخش کشاورزی علاوه بر رونق تولید، بلکه می‌توانند در توسعه اشتغال پایدار نیز نقش مؤثری داشته باشند.

فرماندار شهرستان اهر، تولید عسل را نمونه بارزی از تولید داخلی عنوان کرد و افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان اهر، اهر این ظرفیت را دارد و می‌تواند در تولید عسل گامی‌های مؤثری بردارد به‌طوری که برداشت سالانه ۳۶۰ تن عسل در اهر نشان‌دهنده توانایی پرورش‌دهندگان زنبورعسل در شهرستان است.

محمودی با تأکید بر اینکه بخش کشاورزی و بخش‌های زیرمجموعه آن در صورت حمایت همه‌جانبه می‌توانند عامل تحقق اقتصاد مقاومتی باشد، ابراز داشت: اغلب کشورها برای قطع وابستگی‌ها به سمت خودکفایی در حوزه‌های مختلف می‌روند، همان‌طور که می‌دانیم اکنون ایران در تولید گندم به خودکفایی رسیده و برای دست‌یابی به خودکفایی در حوزه‌های دیگر نیاز به همت و پشتکار مضاعفی داریم.

وی با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی آب در بخش کشاورزی شهرستان اهر خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال با وجود این‌که بحران کم‌آبی بر این شهرستان سایه افکنده بود و با توجه به کاهش منابع آبی سد ستارخان، کشاورزان در مدیریت منابع آبی همراهی خوبی داشتند ولی باز هم نیاز به همکاری و همراهی داریم چراکه خشک‌سالی و کم‌آبی همچنان بخش‌های مختلفی که نیاز به آب‌دارند را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/