به گزارش خبرنگار اهرامروز، حسن اللهیارپور در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تکمیل سالن ورزش زورخانه‌ای شهرستان اهر، اظهار کرد: مراحل اجرایی سالن ورزش زورخانه‌ای شهرستان اهر از سال ۹۴ آغاز شده بود و تا نیمه اول سال گذشته روند احداث ادامه داشت ولی از نیمه دوم سال ۹۶ راکد مانده بود.

وی افزود: بنده که از روزهای منتهی به سال گذشته در مسئولیت اداره ورزش و جوانان اهر منصوب‌شده‌ام پیگیر مسائل و نیمه‌تمام ماندن این پروژه بودم که بعد از پیگیری‌ها تأمین اعتبار شده و پیمانکار ملزم به تجهیز کارگاه و تکمیل شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان اهر از افتتاح سالن ورزش زورخانه‌ای شهرستان اهر هم‌زمان با هفته دولت خبر داد، گفت: این سالن ورزشی با امکانات روز و تجهیزات جدید و با صرف اعتبار نزدیک به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تکمیل و در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

اللهیارپور، همایش دوچرخه‌سواری، همایش پیاده‌روی و مسابقات بومی و محلی روستایی و عشایری از دیگر برنامه‌های ورزش و جوانان در هفته دولت ذکر کرد، یادآور شد: همان‌طور که علاقه‌مند به توسعه و پیشرفت ورزش هستیم می‌بایست به توسعه ورزش‌های روستایی و عشایری نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم و در عین حال خود را بدهکار روستائیان و عشایر می‌دانیم.

دولت به لحاظ محدودیت منابع مالی هیچ پروژه جدیدی را شروع نمی‌کند

وی بابیان اینکه دولت از سال‌جاری تصمیم دارد پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی را با اوراق خزانه اسلامی تکمیل کند، ابراز داشت: شرایط اوراق خزانه اسلامی به نحوی است که مثلاً امسال اوراق تزریق می‌کنند و سال بعد آن تبدیل به پول نقد می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان اهر خاطرنشان کرد: به‌طور مثال اگر بخواهیم پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی را تکمیل کنیم تنها با اوراق خزانه اسلامی مقدور است و با خرید و فروش این اوراق در بورس، مطالبات پیمانکاران تأمین می‌شود.

اللهیارپور با تأکید بر اینکه در حال حاضر به لحاظ محدودیت منابع مالی، دولت هیچ پروژه جدیدی را شروع نمی‌کند، گفت: البته تصمیم داریم در صورت تأمین اعتبار پروژه‌های ورزشی که عمدتاً خلأ آن‌ها در شهرستان اهر احساس می‌شود را اجرایی کنیم.

وی تصریح کرد: از دولتمردان تقاضا دارم به دلیل این‌که شهرستان اهر سالن ورزشی اختصاصی ورزش‌های رزمی ندارد و برای این پروژه زمینی هم داریم و در حال حاضر فونداسیون خانه ورزش‌های رزمی آماده بوده در صورتی که اعتبار ۶۰۰ میلیون تومانی تخصیص یابد این پروژه را نیز به سرانجام می‌رسانیم.