به گزارش خبرنگار اهرامروز ، محمودی در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان اهر که با محوریت برنامه‌ریزی برای استقبال از رویداد ” تبریز ۲۰۱۸ ” برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در سطح ملی و استانی اقدامات خوبی در راستای رویداد ” تبریز ۲۰۱۸ ” انجام‌شده ولی در شهرستان‌ها از لحاظ این‌که اقدامی صورت گیرد مشاهده نمی‌شود این بدان معنی نیست که کسی نمی‌خواهد بلکه دستورالعملی ابلاغ نشده است.

وی از تشکیل ستاد شهرستانی رویداد ” تبریز ۲۰۱۸ ” در شهرستان اهر خبر داد، افزود: از هفته آینده که وارد سال ۲۰۱۸ می‌شویم یعنی تبریز ۲۰۱۸ از هفته آینده رسماً کلید می‌خورد و این‌که تبریز ۲۰۱۸ تا چه حدی می‌تواند در جذب گردشگران و عرصه فرهنگی شهرستان‌های محور گردشگری این رویداد تأثیرگذار باشد بستگی به اقداماتی دارد که در شهرستان‌ها انجام می‌گیرد.

فرماندار شهرستان اهر بابیان اینکه انتخاب تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام می‌تواند در صنعت گردشگری کلان‌شهر تبریز و استان آذربایجان تحول‌آفرین باشد، گفت: زمانی می‌توانیم تحول را در حوزه گردشگری آذربایجان شرقی لمس کنیم که برنامه‌ریزی دقیق و سنجیده داشته باشیم.

محمودی ادامه داد: تمامی دستگاه‌ها در میزبانی از گردشگران خارجی ” تبریز ۲۰۱۸ ” نقش دارند این در حالی است که ما آبروی کشور، استان و شهرستان‌ها را بایستی با استقبال گرم و صمیمی از گردشگران حفظ کنیم.

وی با تأکید بر این‌که کریدور گردشگری شمال استان را در راستای تبریز ۲۰۱۸ به مسئولان استانی پیشنهاد داده‌ایم، ابراز داشت: با توجه به این‌که شهرستان اهر در شاه‌راه گردشگری آذربایجان شرقی قرارگرفته و بر همین اساس ما پیشنهاد ایجاد کریدور گردشگری شمال استان را پیشنهاد کرده‌ایم تا بیش از پیش ظرفیت گردشگری منطقه از سوی دستگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان اهر با ذکر اینکه دستگاه‌های اجرایی برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در جهت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان اهر نهایت همکاری را داشته باشند، گفت: این‌که بینش‌ها به گردشگری به‌عنوان صنعت کاملاً درست است چون صنعت گردشگری در اقتصاد شهرستان و استان تأثیرگذار است.

محمودی بر لزوم استفاده از نکته نظارت صاحب‌نظران عرصه گردشگری در راستای پیشبرد برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ تأکید کرد، یادآور شد: دستگاه‌ها ذی‌ربط در برگزاری برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ صرفاً ناظر هستند بلکه محور اصلی در این رویداد مردم هستند.