به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر با اشاره به اینکه “حمایت از کالای ایرانی” جزو اولویت‌های مسئولین و وظیفه هر ایرانی است، اظهار داشت: یکی دیگر از اولویت‌های مسئولین در کنار “حمایت از کالای ایرانی”؛ حمایت از تولیدکنندگان شهرستان نیز جزو اولویت‌ها محسوب می‌شود، این در حالی است که اگر دانش‌آموزان لباس فرم نیاز دارند می‌توان آن را از تولیدکنندگان شهرستانی تأمین کرد.

وی افزود: آموزش و پرورش اهر در راستای حمایت از تولیدکنندگان شهرستان اهر با اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت به جهت تأمین لباس دانش‌آموزان مقدمات هماهنگی را فراهم کرده و نیازهای آموزش و پرورش را از تولیدکنندگان شهرستان تأمین نمایند.

فرماندار شهرستان اهر در ادامه خواستار تعیین تکلیف مدرسه ۱۸ کلاسه خیرساز از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی شد و گفت: احداث این مدرسه از سال ۹۱ آغاز شده و حال بالای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما ۲۵ درصد باقی مانده آن را خیّر بنا به دلایلی نتوانسته تکمیل کند لذا با عنایت به اینکه در آغاز سال تحصیلی به این مدرسه نیازمندیم امیدواریم اداره کل نوسازی مدارس استان با ورود به موضوع این مدرسه را تکمیل کند.

محمودی با تأکید بر اینکه والدین دانش‌آموزان مختار هستند در صورت تمایل ” کمک به مدرسه ” پرداخت کنند، بیان داشت: سرانه دانش‌آموزان طبیعتاً کفاف هزینه‌های مدرسه را نمی‌دهد ولی اگر به‌عنوان والدین از هزینه کرد در مدارس اطلاع داشته باشیم یقیناً مشتاق به کمک به مدرسه خواهیم شد، به‌طوری که در ” کمک به مدرسه ” اجباری وجود ندارد اما کمک به مدرسه در طول سال می‌توانند در تأمین هزینه‌های مدارس مشارکت داشته باشند.

فرماندار شهرستان اهر در واکنش به اعضای غایب شورای آموزش و پرورش گفت: اعضایی که در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان حضور نمی‌یابند بدان معنی است که به آموزش و پرورش اهمیتی نمی‌دهند دبیر شورا به غایبان جلسه تذکر کتبی نوشته و در پرونده آن‌ها درج کند.

وی افزود: وقتی قانون شورای آموزش و پرورش به صراحت و شفاف قید می‌کند که کدام مسئول و یا مدیر دستگاهی در جلسات این شورا حضور یابد لزومی ندارد اعضای غایب به جلسه نماینده معرفی کنند.

محمودی در پایان سخنان خود اصولی‌ترین راهکار جلوگیری از ازدواج زودهنگام دانش‌آموزان دختر روستایی در شهرستان اهر و ترک تحصیل آن‌ها را ” فرهنگ سازی ” عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم خانواده‌های روستایی را اجبار کنیم تا از ازدواج زودهنگام دانش‌آموزان دختر جلوگیری کنند قطعاً زور یا اصرار جواب نمی‌دهد بلکه اصولی‌ترین راهکار برای ممانعت ازدواج‌های زودهنگام و ترک تحصیل دختران روستایی باید فرهنگ سازی کنیم.

انتهای پیام/