به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در سومین جلسه هماهنگی یادواره شهدای منطقه ارسباران در اهر که با حضور ائمه جمعه، فرمانداران و فرماندهان سپاه در بیت امام جمعه اهر برگزار شد با اشاره به اینکه اولین دوره یادواره شهدای ارسباران در اهر، ورزقان، کلیبر، خداآفرین و هوراند برگزار شده است، اظهار داشت: تاکنون چندین جلسه مقدماتی جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر یادواره ۱۲۰۰ شهید منطقه ارسباران را برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: در شرایط حاضر که دشمنان انقلاب، نظام اسلامی و شهدا و اعتقادات مردم را هدف گرفته‌اند لازم است تا برای آشنایی هرچه بیشتر نسل‌های جوان جامعه با شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی بیشتر به بحث برگزاری یادواره‌های شهدا توجه داشته باشیم.

امام جمعه اهر ادامه داد: ابتدا قرار بود یادواره شهدای منطقه ارسباران در ۵ آذرماه مصادف با روز بسیج مستضعفان برگزار شود اما به لحاظ اینکه در این روز برنامه‌های مختلفی در شهرستان‌های هم‌جوار برگزار می‌شود به زمان دیگری موکول شود لذا سپس به ۹ دی‌ماه موکول شد اما حال زمان برگزاری منوط به تصمیم و نظر ائمه جمعه، فرمانداران و فرماندهان سپاه نواحی ارسباران است.

حاجی‌زاده بابیان اینکه ائمه جمعه، فرمانداران و فرماندهان سپاه نواحی ارسباران و دست‌اندرکاران یادواره شهدای منطقه ارسباران به دیدار حجت‌الاسلام آل هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی می‌روند، گفت: در این دیدار پیشنهاد خواهیم کرد تا با هماهنگی و در صورت صلاحدید اعضای ستاد برگزاری یادواره شهدای ارسباران به دیدار مقام معظم رهبری بروند و اگر مقدور نبود از امام خامنه‌ای درخواست شود تا به این یادواره پیامی صادر کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به این‌که شهدا متعلق به گروه یا فرد خاصی نیست و متعلق به ملت ایران است لذا انتظار می‌رود همانند سنوات گذشته مسئولان شهرستان‌های اهر، ورزقان، کلیبر، خداآفرین و هوراند در برگزاری یادواره ۱۲۰۰ شهید منطقه ارسباران همکاری و مشارکت داشته باشند چراکه عزت و اقتدار امروزمان را مدیون و مرهون جان‌فشانی و فداکاری‌های شهدا هستیم.

امام جمعه اهر با ذکر اینکه تبلیغات و اطلاع‌رسانی یادواره شهدای منطقه ارسباران در شهرستان‌های اهر، ورزقان، کلیبر، خداآفرین و هوراند ضروری است، گفت: با آن‌که امسال یادواره شهدای ارسباران به میزبانی اهر برگزار می‌شود اما نباید تنها به این شهرستان محدود شود بلکه اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی در شهرهای هم‌جوار نیز ضروری به نظر می‌رسد.

حاجی‌زاده یادآور شد: فراموش کردن شهدا در واقع جفا در حق انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت است در حالی که استکبار جهانی برای براندازی نظام اسلامی سرمایه‌گذاری کلانی می‌کند چرا ما نباید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ اسلامی سرمایه‌گذاری نکنیم به‌طوری که این‌ها جزو راهبردهای جمهوری اسلامی است.

شش کمیته ذیل ستاد برگزاری یادواره شهدای ارسباران تشکیل‌شده است

سرهنگ پاسدار عبدالحسین ایمانی، فرمانده سپاه ناحیه اهر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه یا برگزاری یک دوره یادواره شهدای منطقه ارسباران، میزبانی امسال شهرستان اهر از این یادواره در واقع آغاز دومین دوره برگزاری یادواره شهدای ارسباران است، اظهار داشت: دبیرخانه یادواره شهدای ارسباران در کانون بسیج سپاه اهر دایر بوده و سپاه ناحیه اهر در برگزاری این یادواره از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه اهر افزود: کمیته‌های تبلیغات و اطلاع‌رسانی، فرهنگی و فضای مجازی، تشریفات، پشتیبانی (اصناف، بازاریان و اتحادیه‌ها)، روستایی و عشایری و ادارات و نهادها در ذیل ستاد برگزاری دومین دوره یادواره شهدای منطقه ارسباران تشکیل یافته است.

وی بابیان اینکه کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی یادواره شهدای ارسباران از نماز جمعه هفته قبل شهرستان اهر آغاز بکار کرده است، گفت: پیشنهاد می‌کنیم در این جلسات برای سال آینده هر کدام‌یک از شهرستان‌های ارسباران میزبانی یادواره ۱۲۰۰ شهید منطقه ارسباران را بر عهده خواهند داشت مشخص شود.

ایمانی بر لزوم تبیین اهداف و وصیت‌نامه‌های شهدا در نماز جمعه و سطح شهرهای ورزقان، کلیبر، خداآفرین و هوراند تأکید کرد، یادآور شد: به لحاظ فعال‌سازی دبیرخانه یادواره شهدای منطقه ارسباران، پیشنهاد می‌شود تا کمیته‌های این یادواره هر هفته روز دوشنبه در کانون بسیج سپاه ناحیه اهر تشکیل جلسه داده و مسائل و مشکلات پیشرو مورد بحث و بررسی قرار گیرد.