به گزارش اهرامروز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، حجت الاسلام والمسلمین یوسف خیری با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان و نیاز جامعه به آگاهی از مسایل روزه داری و پزشکی گفت: سمینار یک روزه ای در موضوع روزه و سلامت با حضور و سخنرانی پزشکان متخصص و علمای محقق برای اعضای هیئت علمی دانشگاه برگزار می شود.

وی افزود: در این برنامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان اذربایجان شرقی حضور خواهند داشت.

خیری با تاکید براینکه به شرکت کنندگان سمینار گواهی امتیاز ماده یک آیین نامه ارتقا (فرهنگی، تربیتی و اجتماعی ) اعطا می شود ؛ یاد آور شد: در این سمینار علمی سخنرانان و اندیشمندان ارجمندی با موضوعات مختلفی به سخنرانی خواهند پرداخت . در موضوع  روزه داری و گوارش با سخنرانی دکتر محمد حسسین صومی ، تحلیلی از تحقیقات انجام گرفته در مورد روزه در جهان با سخنرانی محمد رضا رشیدی ، روزه داری و بیماری های کلیه با سخنرانی محسن امجدی ، روزه در بارداری و شیردهی با سخنرانی خانم فردی آذر ، روزه داری و مصرف دارو با سخنرانی محمد رضا سیاهی ،طرح کلی مسایل روان پزشکی در روزه داری اسلامی با سخنرانی ایوب مالک ، روزه در بیماری های قلبی و عروقی با سخنرانی حسین نامدار ،حفظ سلامت دهان و دندان و روزه داری با سخنرانی خانم کچویی  و نقش روزه با محدودیت کالری یا بدون محدودیت با سخنرانی علی طریقت برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در بخش پرسش و پاسخ نیز دکتر سید کاظم مدائن ، دکتر جلیل واعظ ، حجت الاسلام و المسلمین مطهری اصل و حجت الاسلام و المسلمین نوبری حضور خواهند داشت.

یوسف خیری افزود: این سمینار علمی روز پنج شنبه مورخه ۲۰اردیبهشت ۱۳۹۷ ازساعت ۸تا۱۳ در تالار شهید شایانمهر دانشکده پزشکی برگزار خواهد شد.