به گزارش اهرامروز به نقل از روابط عمومی هیئت انجمن های ورزشی آذربایجان‌شرقی، سعید رنجبر پرنیاء در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیشرفت جامعه ورزشی اسپوکس در استان آذربایجان شرقی مستلزم وجود سندی راهبردی در این مورد است، اظهار کرد: آگاهی دقیق از وضعیت موجود ورزش استان، تدوین برنامه‌های مستمر و منسجم برای پیشبرد کیفی وکمی ورزش و مشارکت کمیته‌های شهرستانی در راستای ارتقای سطح ورزش اسپوکس استان بسیار مهم و ضروری است.

وی افزود: آذربایجان شرقی استعدادهای بسیاری در رشته اسپوکس دارد و ما با تدوین سند راهبردی، تلاش داریم استعدادهای ناب را در دورترین نقاط شهرستان‌ها نیز شناسایی کنیم.

رئیس کمیته اسپوکس استان آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: در تدوین سند راهبردی از نظرات همه کارشناسان با توجه به داشته‌ها و امکانات موجود کمیته استان بهره گیری شده و بدون آرا پیشکسوتان نیز هیچ برنامه‌ای اجرایی نخواهد شد.

رنجبر بیان کرد: در حوزه ورزش اسپوکس استان برای اینکه دچار روزمرگی نشویم سند راهبردی ورزش اسپوکس را تدوین می کنیم که در این سند ظرفیت‌ها و استعدادهای هر شهرستانی به خوبی شناسایی خواهد شد که این سند تکلیف محور و تبیین‌کننده وظایف هر بخش در هر شهرستان آذربایجان شرقی خواهد بود.

وی در پایان گفت: امیدواریم با طراحی سند راهبردی ورزش اسپوکس آذربایجان شرقی بتوانیم در جهت جذب مردم به سمت و سوی ورزش اسپوکس گامی مؤثر برداریم و در این مسیر نیز به یاری و همراهی دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف در استان نیازمند هستیم.

گفتنی است؛ رشته ورزشی اسپوکس ورزش سریع‌ترین با هوشترین – قویترین جایگاه خاصی برای ایجاد شادی، سلامت، تعامل اجتماعی، اتحاد و رشد جوامع و شهروندان سراسر جهان از طریق ارتقاء و ترویج فرهنگ تربیت بدنی و توسعه ورزش برای همه و فعالیت‌های بدنی دارد.

این رشته برگرفته از انواع ابزارهای جنگی و غیر جنگی ایران باستان به شکل ایمن (اسفنجی) است و از تحرک بالایی برخوردار بوده و نیاز به سرعت، هوشیاری و قدرت داشته و حتی سطح آن‌ها را در افرادتقویت می‌کند ورزشکاران این رشته با حضور در تمرینات ویژه و ارتقاء سطح آمادگی جسمانی- استقامت- چابکی و سرعت و هشیاری قادر به حضور در رقابت‌های قهرمانی و همگانی آن خواهند بود.

این رشته برای نخستین بار توسط ارشد محمدرضا هاشم پور (قهرمان جهان، مربی و داور بین‌المللی هنرهای رزمی) در سال ۱۳۹۰ پایه‌گذاری شد.

در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ چندین اجلاس رسمی و غیررسمی بین‌المللی در ارتباط با معرفی این رشته رزمی به مجامع بین‌المللی ورزش برگزار شد و پس از بازتاب مثبت بین‌المللی، رسمیت دادن به فعالیت‌های این رشته از طرف مراجع مرتبط ورزش کشور در گام بعدی قرار گرفت.

در این راستا پس از کارشناسی و بررسی‌های لازم از طرف معاونت توسعه ورزش قهرمانی و معاونت توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان از سال ۱۳۹۵ فعالیت ورزش اسپوکس در کشور تأیید و شروع فعالیت رسمی این رشته ورزشی تحت پوشش فدراسیون انجمن‌های ورزشی پیشنهاد شد.

انتهای پیام/