به گزارش اهرامروز به نقل از خانه ملت، “احمد محرم‌زاده” نماینده اهر و هریس در مجلس در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز  چهارشنبه ۱۹ شهریورماه مجلس گفت: هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، سه ماه و اندی از شروع به کار این مجلس گذشته است چه خدمات، چه اقدامات و چه تصمیماتی برای رفاه و معیشت مردم در نظر گرفته شده است؟ البته می دانم تصمیماتی گرفته شده است اما چه زمانی این ها عملیاتی خواهد شد؟ وضع مردم به دلیل گرانی بسیار بد است و سفره مردم بسیار کوچک شده است، انتظار داریم اقدامات عملیاتی توسط مجلس انقلابی انجام شود و مردم از این مشکلات کمی رهایی یابند.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: کشاورزان مظلوم کشور با این گرانی وحشتناک کود، بذر و عدم فروش محصولات کشاورزی و دامی چگونه زندگی کنند و زنده بمانند؟ به داد آنها برسید، اهالی وزارتخانه جهاد کشاورزی من از تریبون مقدس مجلس به شما تذکر می دهم.

عضو کمیسیون عمران مجلس خطاب به وزارت صنعت، معدن و تجارت، ادامه داد: چرا قیمت آهن، میلگرد و وفولاد را این همه گران کرده‌اید؟ آهن که وارداتی نیست و ماده اولیه و کل تولیدش در داخل کشور است، این ظلم بزرگ به مردم کشور است که موجب گرانی خودرو، مسکن و کالاهای مصرفی هم می شود انتظار داریم به داد مردم برسید.

وی بیان کرد: وزیر راه و شهرسازی انتظار داریم پروژه بزرگراه شهرستان اهر، مرکز ارسباران به طرف کلیبر که جاده گردشگری است را عملیاتی کنید تا با این حرکت، مردم منطقه بتوانند مشکلات شان را حل کنند. از حمایت شما از احداث جاده اهر- تبریز سپاسگزارم.

این نماینده مجلس گفت: سقوط ارزش پول ملی و کاهش توان خرید مردم بسیار نگران کننده است، دولتی ها، مجلسی ها و مسئولان باید برای حل این مشکل بشتابند، اصل ۲۸ قانون اساسی به ضرورت اشتغال مردم و جوانان اشاره دارد و اصل ۳۱ قانون اساسی دولت را موظف به تامین مسکن مردم و حل مشکلات آن کرده است. قانون اساسی مشخص کرده است که آموزش و پرورش رایگان باشد. حداقل وضعیت معلمانی که در مدارس  غیرانتفاعی مشغول می شوند را حل کنید.

وی در ادامه نطق میان دستور خود عنوان کرد: وضعیت بورس نگران کننده است مردم سرمایه هایشان را به این بازار برده اند و اکنون نگران هستند، حمایت از بازار توسط صندوق ها و شرکت های بازارگردان ضروری است، بحث حمایت از بورس در تمام بازارهای بورس جهان وجود دارد و این حمایت ها از طریق بازارگردان ها، صندوق های سرمایه گذاری و غیره اتفاق می افتد، در کشور ما هم صندوق حمایت و تثبیت بازار راه اندازی شده تا از بازار حمایت کند.

محرم زاده گفت: سقوطی که در بازار سرمایه طی هفته‌های اخیر اتفاق افتاده بیش از انتظار بوده و عمدتا ناشی از بی اعتمادی است باید شورای عالی بورس راه کارهای عملیاتی و اجرایی مناسب را اتخاذ کند، شرایط عرضه و تقاضا در بازار بورس باید به تعادل برسد و این تعادل از طریق بازارگردان ها اتفاق می‌افتد، متاسفانه سهامداران حقوقی نقش بازارگردانی را به درستی انجام نمی دهد، کارخانجات و شرکت ها به طور متوسط با افزایش ۱۰۰درصد فروش روبه رو بوده و این نشانه‌های مثبت حاکی از آن بود که بازار بورس هر چه زود به حالت تعادل برسد، اما در حال حاضر  سهامداران حقوقی لیدر بازار بورس شده اند و این اتفاق ها نباید بیافتد.