میراحد حسینی در حاشیه نهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری آذربایجان شرقی در بازدید از غرفه ویژه مطبوعات و پایگاه‌های خبری شهرستان اهر در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز اظهار کرد: مطبوعات و رسانه‌ها علی‌رغم اینکه چند سالی می‌شد که نمایشگاه مطبوعات برپا نشده بود استقبال کم‌نظیری در این نمایشگاه دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی ادامه داد: استقبال بازدیدکنندگان از نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های آذربایجان شرقی نسبت به گذشته بی‌نظیر است و بنده تاکنون با چنین استقبال مردم مواجه نشده بودم و امیدواریم رسانه‌های آذربایجان شرقی بتوانند در راستای انعکاس اخبار دقیق و صحیح با رسانه‌های سایر استان‌ها رقابت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در طول سال گذشته ۲۰۰ تعاونی در سطح استان آذربایجان شرقی افتتاح‌شده است، گفت: در این تعاونی‌ها ۶ هزار نفر مشغول به کارشده‌اند و طرح‌های متعددی نیز در حوزه صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی اجرا و برای جمعی از بیکاران اشتغال ایجادشده است.

حسینی اضافه کرد: امسال به نظر بنده رونق اشتغال نسبت به سال‌های گذشته بیشتر خواهد بود و علت اینکه امسال بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به آذربایجان شرقی اختصاص‌یافته و در سطح کشور برای رونق تولید ۲۰ هزار میلیارد تومان و ۳ هزار میلیارد تومان نیز برای بازسازی تولید اختصاص‌یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان به اشتغال فراگیر در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال کشور خبر داد و گفت: از این اعتبار سهم آذربایجان شرقی ۸۳۰ میلیارد تومان بوده که برای اشتغال فراگیر هزینه خواهد شد، در سطح کشور ابلاغ استفاده از این تسهیلات به بانک‌ها صادر شده ولی هنوز بانک ملی مرکزی استفاده از این تسهیلات را به بانک ملی شعبه آذربایجان شرقی ابلاغ نکرده است.

وی بابیان اینکه ۱۰ رسته پر محصول و پر اشتغال برای پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر را در آذربایجان شرقی شناسایی کرده‌ایم، ابراز داشت: این رسته‌ها شامل بافندگی، فرش دستباف، گردشگری، خشکبار، سیب و انگور و باغبانی از جمله رسته‌های پراشتغال بوده که با تخصیص این تسهیلات به نظر بنده بهره بانکی تسهیلات اشتغال فراگیر در حدود ۱۰ درصد خواهد بود.

حسینی در پایان با تأکید بر اینکه سال گذشته ۳۷ هزار نفر از جوانان بیکار آذربایجان شرقی صاحب شغل شده‌اند، خاطرنشان کرد: در شش‌ماهه نخست امسال حدود ۱۸ هزار فرصت شغلی در آذربایجان شرقی ایجادشده این اشتغال‌زایی‌ها موجب شده نرخ بیکاری از ۱۱٫۵ درصد به ۱۰٫۳ درصد کاهش یابد.

انتهای پیام/