به گزارش خبرنگار اهرامروز، حسین بگلری در دیدار امدادگران کمیته امداد امام خمینی(ره) با امام جمعه اهر که به مناسبت چهاردهم اسفندماه سالروز تاسیس کمیته امداد برگزار شد، اظهار داشت: کمیته امداد بر اساس اندیشه و تفکر دینی و فقهی امام راحل و با رویکرد مردمی، عام‌المنفعه، غیر انتفاعی و حمایت از مستضعفان در چهاردهم اسفندماه ۵۷ تاسیس شد تا پیام‌آور فرهنگ احسان، انفاق، ایثار و نیکوکاری در جامعه باشد.

وی، هدف از تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) را توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تامین خوداتکایی، تقویت و رشد ایمانی و اعتقادی نیازمندان و مددجویان با ارائه خدمات حمایتی، اجتماعی، فرهنگی و معیشتی دانست و افزود: شناسایی انواع محرومیت‌های مادی و معنوی نیازمندان، شناسایی افراد و خانواده‌های لازم‌الحمایت در شهر، روستا و عشایر از جمله وظایف اصلی ما در کمیته امداد است.

رئیس کمیته امداد اهر با اشاره به اینکه معتقدیم باید از راه‌های مختلف خانواده‌های تحت پوشش و نیازمند را به استقلال مالی برسانیم، گفت: کمیته امداد اهر در سال‌جاری برای هر یک از مددجویان ۱۹۳ هزار تومان مستمری پرداخت می‌کند و امسال مددجویان کمیته امداد اهر سه مرحله بسته حمایتی دولت را دریافت کرده‌اند.

بگلری از تحت پوشش قرار دادن ۴ هزار و ۴۰۵ خانوار توسط کمیته امداد شهرستان اهر خبر داد، ادامه داد: ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت شهرستان اهر که به عبارتی ۱۰ درصد جمعیت این شهرستان را شامل می‌شود تحت پوشش خدمات کمیته امداد است و برای هر یک از مددجویان مستمری هرچند ناچیز ماهانه به حساب‌شان واریز می‌شود.

وی، ۹۵۰ دانش‌آموز بی‌بضاعت، ۸۳ دانشجو نیازمند، ۴۸ بیمار صعب‌العلاج، پرداخت حق بیمه اجتماعی ۵۵۰ مددجو، ۸۹ بیمار و سالمند زمین‌گیر، پرداخت حق بیمه پایه‌ای و مکمل ۴ هزار و ۲۷۱ نفر، ۲۰۹ کودک زیر ۵ سال دچار سوء تغذیه، پرداخت هزینه درمانی یک هزار و ۳۰۸ نفر، ارائه خدمات موردی یک هزار و ۲۵۰ نفر در قالب خدمات موردی و اورژانسی، پرداخت اجاره‌بهای مسکن ۱۳۰ خانوار، تامین جهیزیه ۲۰۱ نوعروس نیازمند، پرداخت وام مسکن مددجویی به ۲۹ خانوار و پرداخت ۴۴۹ فقره تسهیلات رفع حاجت از جمله اقدامات کمیته امداد اهر در سال‌جاری است.

رئیس کمیته امداد اهر با ذکر این‌که ۲۱۷ کودک یتیم در حمایت کمیته امداد شهرستان اهر هستند، گفت: حمایت از ۵۸۳ فرزند محسن و ارائه خدمات مشاوره‌ای به مددجویان و دختران در شرف ازدواج بخش دیگری از خدمات ناچیز کمیته امداد بوده که در سال‌جاری برای تمامی خدمات ارائه شده ۱۶ میلیارد و ۳۶۵ میلیون تومان هزینه شده است.

۷ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی پرداخت شد

بگلری همچنین از احداث ۱۸ واحد مسکن روستایی در روستاهای محروم با مشارکت سپاه پاسداران در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: کمیته امداد اهر علاوه بر احداث مسکن روستایی در مناطق شهری نیز ۳۴ واحد مسکن مددجویی احداث کرده که سرجمع واحدهای احداثی مسکن برای مددجویان کمیته امداد اهر در سال‌جاری به ۶۰ واحد رسید.

وی، پرداخت ۴۶۸ فقره تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان کمیته امداد اهر در سال‌جاری را از شاخص‌های عملکردی این نهاد در حوزه اشتغال و خودکفایی عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تا به امروز برای ۴۶۸ تسهیلات خوداشتغالی ۷ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان پرداختی داشتیم.

رئیس کمیته امداد اهر بابیان اینکه بانوان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان اهر از ابتدای سال‌جاری ۶۷۹ تخته فرش به متراژ ۳ هزار و ۸۲۰ مترمربع بافته‌اند، ابراز داشت: کمیته امداد در قبال محصولات تولیدی مددجویان وظیفه‌ای همچون فروش آنها را دارد و در این راستا فرش دستباف تولیدی مددجویان را به ارزش یک میلیارد و ۶۴۸ میلیون تومان به فروش رسانده و پول آن را تماماً به حساب مددجویان واریز کرده‌ایم.

بگلری با تاکید بر اینکه ۷۴۹ خیّر از ۲۱۹ کودک یتیم تحت پوشش کمیته امداد شهرستان اهر حمایت می‌کنند، گفت: همچنین ۹۹۲ خیّر نیک‌اندیش از ۵۸۳ فرزند محسن حمایت می‌کنند، ۴۱۱ مودی زکات، ۱۳۲ نفر عامل زکات و ۲۶۷ خیّر حامی برنامه‌های کمیته امداد و ۲۲ هزار و ۲۶۳ مشترک صدقات که اگر همه‌ی آنها را جمع کنیم کمیته امداد اهر ۲۴ هزار و ۸۴۴ خیّر حامی دارد.

انتهای پیام/