سرهنگ پاسدار موسی صفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اهرامروز با اشاره به اقدامات سپاه و بسیج شهرستان اهر در مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: از زمان ورود سپاه و بسیج به مقابله و مبارزه با ویروس کرونا، ۳۲ هزار پَک بهداشتی در سطح شهر و ۵۰۰۰ مورد در روستاهای تابعه توزیع کرده‌ایم.

وی از راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و لباس حفاظتی کادر درمانی توسط بسیجیان در شهرستان اهر خبر داد و افزود: در حال حاضر ۴ کارگاه تولیدی ماسک و لباس حفاظتی کادر درمانی در برابر کرونا فعال بوده و روزانه ۱۰۰۰ عدد ماسک و لباس تولید می‌کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه اهر ادامه داد: گروه‌های جهادی سپاه ناحیه اهر همچنین علاوه بر فعالیت در کارگاه‌های تولید ماسک و لباس، کارگاه‌های تولیدی را نیز در خانه‌ها و به صورت انفرادی راه‌اندازی کرده‌اند تا بتوانیم نیازهای مراکز درمانی را تامین کنیم.

صفی تصریح کرد: در راستای اجرای دستور مقام معظم رهبری در رابطه با مقابله با ویروس کرونا، قرارگاه امام رضا(ع) و قرارگاه زیستی را در شهرستان اهر راه‌اندازی کردیم و سعی کردیم با بکارگیری تمامی حوزه‌ها، پایگاه‌ها و گروه‌های بسیجی با ضدعفونی معابر و محلات، مردم را از گزند این ویروس منحوس در امان نگه‌داریم.

وی با اشاره به این‌که ۳۸۹ گروه از بسیجیان مشغول به گندزدایی و ضدعفونی مساجد، معابر، پمپ بنزین‌ها و … در اهر هستند، گفت: تا زمانی که ویروس کرونا در شهرستان اهر کنترل و مهار شود پاسداران و بسیجیان پای کار خواهند بود، این اراده و همت تا غلبه بر ویروس منحوس کرونا ادامه می‌یابد.

فرمانده سپاه ناحیه اهر اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات سپاه، بهره‌گیری از ظرفیت تیپ ۲ مکانیزه امام زمان (عج) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود، این طرح در قالب رزمایش دفاع بیولوژیکی شهدای مدافع سلامت اجرا و سطح شهر گندزدایی و ضدعفونی شد.

صفی از مشارکت سپاه و بسیج در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در شهرستان اهر خبر داد و گفت: در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به یاری برادران‌مان در نیروی انتظامی و هلال‌احمر شتافتیم و بسیجیان و سپاهیان در چهار گِیت ورودی و خروجی از قبیل جاده اهر-مشگین‌شهر، اهر-کلیبر، اهر-تبریز و اهر-ورزقان حضور دارند.

انتهای پیام/۱۲۵