به گزارش خبرنگار اهرامروز، سردار سرتیپ دوم پاسدار عزت‌الله جعفری در یادواره شهدای کارمندی شهرستان اهر که به مناسبت هفته بسیج در سالن تبلیغات اسلامی اهر برگزار شد با اشاره به اینکه آمریکا در دوران دفاع مقدس تصمیمی برای تحریم ایران نداشت، اظهار داشت: آمریکا احساس کرد که ایران بعد از جنگ توسعه می‌یابد به همین علت تحریم‌ها را وضع کرد.

وی افزود: رویارویی با آمریکایی‌ها ترس ندارد و این ایرانی است که می‌تواند مقابل زورگویی‌های استکبار جهانی ایستادگی کند در حالی که اگر به برخی کشورها نگاه کنیم می‌بینیم همه از آمریکا هراس دارند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با ذکر اینکه موشک‌های جمهوری اسلامی ایران در برابر تحرکات و تهاجمات دشمنان قدرت بازدارندگی دارد، گفت: پشتیبان ملت ایران نه موشک است و نه سپاه پاسداران بلکه آن زمانی که هیچ امکانات و تجهیزاتی نداشتیم خداوند از ما پشتیبانی کرد.

جعفری اضافه کرد: نظامیان به سهم خود در توسعه کشور و ایجاد زیرساخت‌ها نقش بسزایی داشتند و حال در مجلس گفته می‌شود نظامیان به پادگان‌هایشان برگردند.

وی بابیان اینکه جناح و جناح‌بازی و عدم توجه به مشکلات مردم، آن‌ها را از دولت و نظام بدبین می‌کند، ادامه داد: بعد از دوران دفاع مقدس اولین پروژه‌های عمرانی و زیرساختی را بسیجیان آغاز کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی یادآور شد: امروز عسلویه را نخبگان، مهندسان و بسیجیان می‌سازند تا به خارجی‌ها وابسته نباشیم این خواسته رهبرمان امام خامنه‌ای است البته این‌ها بخشی از دستاورد جمهوری اسلامی بوده و کنار آن در حمایت از مظلومان و مقابله با تروریست‌ها به قدرت منطقه‌ای تبدیل‌شده‌ایم.

سردار جعفری با تأکید بر این‌که در بحث برجام آمریکایی‌ها بدعهدی کردند و به معاهده بین‌المللی پشت پا زدند، ابراز داشت: معاون وزیر امور خارجه کشورمان می‌گوید اروپایی‌ها در تحریم‌های آمریکا قدمی برنداشتند، وقت آن نیست که به اروپا هم‌ دل‌خوش نباشیم.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد سیاسی در هیچ کشوری پیشرفت نمی‌کند، گفت: سپاه پاسداران به‌هیچ‌عنوان دنبال اقتصاد نیست و قصد ندارد به مبحث اقتصادی ورود کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در واکنش به طرح بازگشتن نظامیان به پادگان‌ها از سوی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بهانه آمادگی دفاعی است سربازان جمهوری اسلامی آماده هرگونه دفاع هستند اما هیچ کشوری نظامیان خود را محبوس می‌کند حتی آمریکایی‌ها، همه از نظامیان خود حمایت می‌کنند ولی در کشور ما مجلس قصد دارد محدود کند.

جعفری بیان داشت: ما روحیه و تفکر بسیجی را می‌ستاییم چون استکبارستیز است و دشمن چرا از تفکر بسیجی هراس دارد چون‌که این تفکر مانع از زورگویی و زیاده‌خواهی آن‌ها می‌شود.

وی بابیان این‌که جمهوری اسلامی ایران بالاترین آمار برای رسیدن به قدرت جهانی است، گفت: اقوام در کشور ما تفاوتی با یکدیگر ندارند و اگر خدای‌ناکرده روزی تجاوزی از دشمن صورت گیرد قوم‌ها همانند برادر از این مرز و بوم دفاع می‌کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی افزود: مسئولان جمهوری اسلامی ایران حتی اگر ثروت کلان هم داشته باشند اما باید همانند مردم زندگی کنند البته مدیرانی هستند که به دنبال فساد و شرکت‌داری هستند مگر این مدیران می‌توانند در خدمت مردم باشند.

جعفری در ادامه با ذکر اینکه عده‌ای از مسئولان به فکر پُر کردن جیب‌هایشان هستند، گفت: متأسفانه برخی‌ها به خاطر منافع خود به فساد دامن می‌زنند این در حالی است که وضعیت معیشتی مردم مطلوب نیست اما عده‌ای از کسانی که در رأس مدیریت هستند به بنگاه‌داری مشغول‌اند و برای مردم وقت نمی‌گذارند.

با تأکید بر اینکه گزینش مدیران از لحاظ گرایش سیاسی اصلاح‌طلب و اصول‌گرا به نفع کشور و ملت نیست، خاطرنشان کرد: دیدگاه‌های سیاسی بین جناح‌ها مشکلی ندارد اما باید در شرایط فعلی مدیرانی بر سر کار بیایند که جهادی عمل کنند.

وی با اشاره به نظر نمایندگان مجلس به بازگشتن نظامیان به پادگان‌ها یادآور شد: سپاه پاسداران و سایر نهادهای نظامی به دنبال کسب درآمد یا دخالت در اقتصاد نیستند بلکه مأموریت‌هایی دارند و باید به مأموریت‌هایشان برسند البته در انجام مأموریت‌ها تبعیت از ولایت شرط نیروهای نظامی است.

انتهای پیام/