به گزارش خبرنگار اهرامروز، قلی اله قلی زاده شامگاه دیروز چهارشنبه در نشست مشترک با کارآفرینان، روستائیان و نخبگان شهرستان کلیبر با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد عشایر استان در شهرستان های کلیبر و خداآفرین زندگی می کنند، افزود: تشکیل کارگروهی برای بررسی مزیت ها و ظرفیت های این منطقه ضروری است.

وی به مشکلات عدیده در رابطه با ارایه تسهیلات بانکی به طرح های مصوب استانی اشاره کرد و افزود: متاسفانه بانک ها با ایجاد بروکراسی خاص امکان وام گیری برای طرحهای مصوب استان و شهرستانی را سلب می کنند و از اعتبارات مصوب برای مشاغل در جهت غیر مرتبط استفاده می نمایند.

سالانه ۶۰ هزار مترمربع ورنی و جاجیم در کلیبر بافته می شود

رسول خدابخش نیز با اشاره به اینکه عمده شغل مردم شهرستان کلیبر، کشاورزی، دامداری و صنایع دستی است، اظهار داشت: حدوداً سالانه ۶۰ هزار مترمربع ورنی و جاجیم در شهرستان کلیبر بافته می شود و ۲۵۰۰ نفر در حوزه صنایع دستی اشتغال دارند.

وی افزود: روستای نجف تراکمه از توابع شهرستان کلیبر به عنوان فعال در تولید صنایع دستی دارای مهر اصالت ملی است.

فرماندار کلیبر، تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن گوشت قرمز، ۱۰ هزار تن شیر، ۳۳۴ تن عسل و ۲۳ هزار تن گندم از دیگر تولیدات بومی مردم شهرستان کلیبر عنوان کرد، گفت: از حدود ۱۶۰ هزار هکتار جنگل های ارسباران، ۸۰ هزار هکتار در شهرستان کلیبر واقع است.