به گزارش خبرنگار اهرامروز، قاسم قمری در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی سیستم کنترل سرعت متوسطه در جاده اهر-تبریز اظهار داشت: سیستم سرعت متوسطه در جاده اهر-تبریز با هدف کاهش سوانح رانندگی در این محور و سرعت خودروها از طریق دوربین‌ها محاسبه می‌شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اهر ادامه داد: به منظور کاهش تصادفات جاده‌ای و افزایش ایمنی عبور و مرور، دوربین‌های کنترل سرعت علاوه بر کنترل سرعت لحظه‌ای سرعت متوسطه فی‌مابین دوربین‌ها را در طول جاده ثبت می‌نماید.

بیشتر بخوانید؛

افزایش زمان سفر در مسیر اهر-تبریز به ۷۰ دقیقه در حد پیشنهاد است

وی با بیان اینکه سیستم کنترل سرعت متوسطه از فردا سه‌شنبه ۹ بهمن‌ماه در جاده اهر-تبریز راه‌اندازی می‌شود، گفت: از تمامی رانندگان و کاربران جاده‌ای تقاضا می‌شود که سرعت مجاز را در طول جاده اهر-تبریز رعایت نمایند تا شامل جریمه غیرمجاز نگردند.

قمری خاطرنشان کرد: سرعت متوسطه در جاده اهر-تبریز شامل از اهر تا سه‌راهی ینگجه ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، از سه‌راهی ینگجه تا سه‌راهی شهرک بالا و پایین ۹۰ کیلومتر بر ساعت و از سه‌راهی شهرک بالا و پایین تا تبریز ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت بوده که در صورت تجاوز از سرعت متوسطه، میانگین سرعت توسط دوربین‌ها محاسبه خواهد شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اهر در پاسخ به سوالی مبنی‌بر این‌که زمان سفر در مسیر اهر-تبریز چند دقیقه خواهد بود؟ افزود: زمان دقیق هنوز محاسبه نشده ولی اگر سرعت متوسط در طول جاده اهر-تبریز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت باشد جریمه‌ای برای خودروها صادر نمی‌شود اما اگر فردی از سرعت متوسطه تجاوز کرد یقیناً تخلفات وی ثبت می‌شود.

انتهای پیام/