احمدعلی اسدپور در گفتگو با خبرنگار ااهرامروز  با اعلام اینکه بارشهای اخیر به ۲۵ روستا در بخش مرکزی شهرستان خداآفرین و ۱۲ روستا در بخش گرمادوز خسارت وارد کرده است، گفت: بارش تگرگ از ساعت ۲۲ جمعه، ۱۱ خرداد شروع و حدود ۲۰ دقیقه طول کشید که در اثر آن راه های ارتباطی و معابر بیشتر روستاهای بخش مرکزی و گرمادوز مسدود و خسارات سنگین به مزارع کشاورزی از جمله محصولات گندم و یونجه، پمپاژها و کانال های آبیاری کشاورزی، خط انتقال آب شرب برخی روستاها، خودروهای سواری و نیز تخریب و آبگرفتگی برخی منازل و محل نگهداری دام ها شد.

وی افزود: متاسفانه در اثر این بارش ها یک منزل مسکونی در روستای “علیوردی اوشاقی” بخش مرکزی شهرستان خداآفرین تخریب شد که طی آن یک زن ۶۰ ساله جان خود را از دست داد و چند نفر دیگر نیز مصدوم شدند.

فرماندار خداآفرین ضمن قدردانی از تلاشهای نیروهای امدادی و ارگان های حاضر در محل حوادث، گفت : میزان خسارت های وارده توسط نهاد ها و سازمان های ذیربط بررسی و اعلام خواهد شد.

رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان خداآفرین با تاکید بر برآورد سریع میزان خسارات وارده به کشاورزان و روستاییان، گفت: دستگاه های متولی از جمله راه و شهرسازی، راهداری، بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی، امور آب نسبت به تهیه دستگاه های مورد نیاز حهت بازگشایی و لایروبی معابرو راه های روستایی اقدام کنند.

احمدعلی اسدپور در پایان گفت: اعطای تسهیلات قرض الحسنه و ارزان قیمت به کشاورزان خسارت دیده از سوی بانک ها ضروری است که بایستی در اولویت های شعب بانکی قرار بگیرد.