به گزارش خبرنگار اهرامروز، احمد محرم‌زاده، در بررسی مشکلات روستاهای کرداحمد علیا و سُفلی و برمیس از توابع بخش مرکزی شهرستان اهر با تأکید بر تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز در روستاها افزود: متأسفانه اضافه برداشت‌ها از منابع آب چاه‌های غیرمجاز باعث می‌شود تا آب چاه‌های مجاز با مشکل مواجه شوند و در گذشته که امور آب رسیدگی به چاه‌های غیرمجاز را رها کرده بود، اکنون روستائیان کشاورز با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان اهر در حوزه آبریز دریاچه ارومیه قرار نگرفته که در صدور مجوز چاه‌های آب؛ سختگیری می‌کنند و در کنار آن ادارات ذی‌ربط اجازه دهند تا روستائیان به حق و حقوق قانونی خود برسند، لذا انتظار داریم تا با چاه‌های غیرمجاز نیز برخورد شود.

وی تصریح کرد: عدم توجه به مشکلات روستائیان و ضعف در خدمات‌رسانی به روستاها؛ بیشتر زمینه مهاجرت جوانان روستایی به شهرها و کلانشهرها را فراهم می‌کند این در حالیست که شغل روستائیان کشاورزی و دامپروری است اگر نتوانیم مشکلات بخش کشاورزی و دامپروری را حل کنیم سکونت و ماندگاری اهالی در روستاها بعید به نظر می‌رسد.

محرم‌زاده از حل مشکل آب شرب ۲۸ روستای محدوده مجتمع آبرسانی چولقشلاقی خبر داد، گفت: آب و فاضلاب شهرستان اهر با لوله‌کشی ۵ کیلومتری از مسیر نقاره‌کوب به مجتمع آبرسانی چولقشلاقی؛ مشکل آب ۲۸ روستای این شهرستان با جمعیتی بالغ‌بر ۶۰۰۰ نفر حل می‌شود و تا برطرف شدن کامل مشکل آب شرب این روستاها پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که معضل حاشیه‌نشینی در شهرها و کلانشهرها از بی‌توجهی به روستاها ناشی می‌شود، گفت: وقتی روستائیان از خدمات دولتی و زیرساخت‌های لازم بهره‌مند نباشند، طبیعتاً برای امرار معاش به شهرها مهاجرت می‌کنند و این مهم باعث تشدید وضعیت حاشیه‌نشینی در کلانشهرها می‌شود.

وی از افزایش سهمیه واگذاری تراکتور به کشاورزان شهرستان‌های اهر و هریس در سال ۱۴۰۰ خبر داد، گفت: با پیگیری‌های انجام یافته؛ امسال سهمیه واگذاری تراکتور به کشاورزان منطقه افزایش خواهد یافت و از این‌رو به جهت رعایت عدالت در توزیع تراکتور؛ تمامی ضوابط و چهارچوب قانون رعایت می‌شود و از طرفی ۷۵۰ نفر در شهرستان اهر متقاضی خرید تراکتور هستند.

محرم‌زاده با تأکید بر این‌که عرضه و تقاضا در توزیع نهاده‌های دامی در شهرستان‌های اهر و هریس با همدیگر هم‌خوانی ندارد، یادآور شد: خوشبختانه از توزیع نهاده‌های دامی در شهرستان‌های اهر و هریس؛ کشاورزان و دامداران رضایت نسبی دارند، اما تقاضای بالا و کمبود در عرضه نهاده‌های دامی هنوز پابرجاست.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری «سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» ابراز داشت: روستاها کانون تولید کشور هستند و برای گره‌گشایی از مشکلات حوزه تولید؛ بایستی موانع را از پیش‌روی روستائیان برداشته و پشتیبانی کنیم.

وی با قدردانی از تلاش‌های کادر درمان در مقابله با ویروس کرونا خاطرنشان کرد: بیش از یک‌سالی است که کادر درمان با ویروس کرونا در حال مقابله هستند، از این‌رو با حذف تجمعات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛ از کادر درمان تا ریشه‌کن شدن ویروس کرونا حمایت کنیم.

محرم‌زاده بر لزوم گسترش خدمات درمانی و آموزشی در روستاهای محروم از خدمات دولتی در شهرستان اهر تأکید کرد و افزود: ارائه خدمات درمانی و آموزشی در روستاها؛ کمترین انتظاری است که روستائیان از مسئولان دارند.