به گزارش خبرنگار اهرامروز، ششمین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی شهرستان اهر، آیت الله حاجی زاده امام جمعه شهرستان ضمن تسلیت ایام فاطمیه به اعضای ستاد،با اشاره به حدیثی از حضرت رسول اکرم (ص) که فرمودند: فاطمه بضعتی منی… ضمن توصیف خصائص اخلاقی حضرت زهرا (س) آن بانوی بزرگ اسلام را محور عالم عنوان کرد وتبعیت از رهنمودهای آن بانوی بزرگ وسایر ائمه معصومین (علیهم السلام )را برای همه گان واجب وضروری دانست.

امام جمعه اهر باتاکید براینکه باید مواظب مسائل اختلاف برانگیز و خطرناک ازجمله اندیشه های تفرقه برانگیز فرقه شیرازی و برخی روضه های انگلیسی در مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) باشیم،نسبت به برگزاری مراسم وآیینهای وحدت بخش که توصیه اکید مقام معظم رهبری ومراجع عظام است تاکید کرد.

آیت الله حاجی زاده در پایان سخنان خود خواستار برگزاری مراسم عزاداری در سه روز آخر شهادت حضرت زهرا (س) در مساجد و هیئتهای عزاداری ویک محفل بزرگ شهرستانی در مصلی نماز جمعه در روز شهادت شد.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام حسین ستاری سرپرست اداره تبلیغات اسلامی اهر ضمن تقدیر از حضور اعضای ستاد در جلسه گزارشی از عملکرد اداره در ایام فاطمیه سالهای قبل برای حاضرین ارائه کرد و از آمادگی این اداره در جهت اعزام مبلغ ومبلغه به مناطق شهری و روستایی،برگزاری گفتمانهای دینی دانشجویی ودانش آموزی در دانشگاهها ومدارس شهرستان وجلوگیری از بروز انحرافات در عزاداریها و استفاده از ظرفیتهای هیئات مذهبی وکانون مداحان وبانوان فرهیخته را از برنامه های اداره تبلیغات اسلامی اهر در ایام فاطمیه برشمرد.

در پایان جلسه هریک از حاضرین نظرات خود در ارتباط با برگزاری هرچه پرشورتر مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) بیان کردند ومقرر شد تجمع عزاداران در روز شهادت آن بانوی بزرگ اسلام در مسجد شیخ عماد (مصلی نماز جمعه شهرستان )برگزار شود.