حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز با اشاره به اینکه هیچ مسئول، دستگاه و مردم راضی به احداث زندان در شهرستان یا استان خود نیست، اظهار داشت: طبعاً ما نیز راضی نیستیم در شهرستان اهر و جامعه‌مان زندان و زندانی داشته باشیم و سعی‌مان بر اساس سیاست‌های قوه قضائیه کاهش جمعیت کیفری است و حتی‌الامکان تلاش می‌کنیم تا جمعیت کمتری به زندان بروند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر افزود: اما افرادی در جامعه هستند که قانون‌شکن و قانون‌گریزبوده، به‌حق خودشان قانع نیستند و نظم عمومی جامعه را بر هم می‌زنند و حتی اقدام به کلاه‌برداری و سرقت می‌کنند که نیاز است با این‌گونه افراد برخورد قانونی صورت گیرد.

وی، برخورد قاطع با قانون‌شکنان، مخلان نظم عمومی جامعه و تأمین امنیت و آرامش مردم را از وظایف دستگاه قضایی ذکر کرد، ادامه داد: مخلان نظم جامعه، کلاه‌برداران، سارقان و سایر جرائم دیگر در زندان‌ها محبوس می‌شوند و وقتی از زندان یاد می‌کنیم اکنون به کانون اصلاح و تربیت تبدیل شده‌اند.

نظری بابیان اینکه زندانیان هفت حوزه قضایی منطقه ارسباران در زندان شهرستان اهر دوران حبس خود را می‌گذرانند، گفت: زندانیان حوزه‌های قضایی اهر، کلیبر، ورزقان، خداآفرین، هوراند، خاروانا و آبش احمد در زندان اهر گذران حبس می‌کنند.

وی تاکید کرد: اکنون، زندان اهر برای زندانیان کانون اصلاح و تربیت به‌حساب می‌آید این اقدامات اصلاح و تربیت در حالی صورت گرفته که شماری زیادی از زندانیان زندان اهر حافظ قرآن کریم شده‌اند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر اضافه کرد: زندانیان زندان اهر در مسائل اصلاح و تربیت از آموزش‌های مختلفی بهره‌مند می‌شوند و اگر زندانیان آن اراده راسخ را داشته باشند در زندان‌ها اصلاح و تربیت‌یافته و به جامعه باز می‌گردند.

وی تأکید کرد: زندان فعلی شهرستان اهر جوابگوی زندانیان هفت حوزه قضایی منطقه ارسباران نیست و بر همین اساس زندان جدیدی در اهر با تمامی امکانات احداث‌شده و اکنون مراحل پایانی را طی می‌کند و در ماه‌های آینده زندان جدید اهر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/