به گزارش اهرامروز ، محمد سرقینی روز شنبه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: در حوزه املاک غیر از ۳ مورد مصالحه و توافق با مالکین که درحال طی فرایند قانونی هستند و حاصل آن ۴۰ قطعه مسکونی و تجاری برای شهرداری خواهد بود؛ باتلاش همکاران و اداره ثبت اسناد توانستیم تعداد ۲۰ قطعه ملک تجاری و مسکونی را در بهترین نقاط شهر شناسایی کنیم که تا به امروز کسی خبر نداشت این املاک متعلق به شهرداری است.

وی گفت: ارزش ریالی کارکرد این حوزه افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال می باشد در صورتیکه عملکرد دوساله قبلی املاک عددی معادل صفرریال بود.

سرقینی افزود: همچنین املاکی را شناسایی کرده ایم که توسط عده ای سودجو بصورت غیرقانونی تصرف شده بودند که پرونده ای برای آنها درمحاکم قضایی تشکیل شده و مراحل قانونی خود را طی می کند.

وی با تشریح عملکرد شهرداری در طول مسئولیت خود اعلام کرد،:در حوزه عمرانی علاوه بر جدولگذاری و شن ریزی وپیاده روسازی ولگه گیری گسترده با تلاش همکاران و حمایت شورای اسلامی ۱۵ مورد از ۵۷ کوچه ای که طی سالهای گذشته خودیاری پرداخت کرده بودند را آسفالت ریزی کنیم و آسفالت محلات دیگر نیز در اولویت کاری شهرداری قرار دارد.

وی به فعالیت های حوزه خدمات شهری از جمله نورپردازی دیوار مدرسه زینب کبری، نماد ورودی شهر، خط کشی خیابانهای اصلی، نوسازی چراغهای راهنمایی، تجهیز باکسهای زباله اشاره کرد و گفت: بازسازی پارک مدافعان حرم نیز آغازشده است.

سرقینی همچنین افزود: در حوزه ماشین آلات نیز ۱۵ مورد از دستگاههای سنگین و سبک شامل لودر، بولدزر، گریدر، کامیون، خودرو آتش نشانی، خاور، مینی لودر که از کارافتاده بودند با هزینه ای بیش از ۴ میلیارد ریال به روز رسانی شد.

وی کمبود امکانات و تجهیزات امداد و نجات را از دیگر مشکلات شهرداری در ارائه خدمات برای شهر وروستاها اعلام کرد و گفت: که مکاتباتی را با معاون عمرانی وزیر کشور درخصوص اخذ چنددستگاه ماشین آلات و تجهیزات آتش نشانی انجام داده ایم که با حمایت مسوولین استان و شهرستان پیگیری شده و امیدواریم منتج به نتیجه شود.

سرپرست شهرداری اهر یادآوری کرد: در راستای تکریم ارباب رجوع و تسهیل امور شهروندان، محل کار شهردار و کلیه واحدهای ستادی شهرداری غیرا ز خدمات شهری و حمل و نقل در یکجا (ساختمان جنب بیمارستان سابق) متمرکز شده اند .

سرقینی گفت: در حال حاضر مجموعه به اتفاق درصدد خدمات دهی بهتر و تکریم مضاعف ارباب رجوع هستند و درب مدیریت به روی مراجعین عزیز همیشه باز است.

وی افزود: تعامل و تفاهم خوبی با مدیران ادارات شهرستان در جریان است و روزهای یکشنبه هر هفته در جلسات رسمی شورا حاضر و از نزدیک پاسخگوی مطالبات متقاضیان و مراجعین در کنار منتخبین شان هستیم.

وی به برنامه اولویت دار شهرداری اهر اشاره کرد و احداث خیابان چایکنارشرقی، خیابان آزادگان، خیابان کمربندغربی، خیابان نادرقوجا، امتداد رینک جنوبی، امتدادخیابان خلیفه ای، روکش آسفالت خیابانهای پرتردد، احداث جایگاه پمپ بنزین، محل جدید دفن زباله، میدان دواب، فاز ۲ ساختمان اداری، فاز ۲ پارک ولایت (شامل شهربازی، پارک مفاخر، نمایشگاه دایمی)، میدان فاز یک شهرک، پارک محله ای فاز یک و مسیرپیاده روی شهرک و چند مورد دیگر از جمله آنها برشمرد و اعلام کرد این موارد را در بودجه سال آتی لحاظ کرده ایم.

سرپرست شهرداری اهر با بیان اینکه شهرداری را با بدهی ۲۸ میلیارد تومانی و ۲ ماه کامل حقوق معوقه و ۵۰۰ میلیون تومان مابه التفاوت حقوق کارکنان از بابت افزایش حقوق سال ۹۸ تحویل گرفتم، گفت: درحال حاضر مابه التفاوت حقوق کارکنان پرداخت شده و تا چندروز آتی حقوق آبان ماه نیز تسویه می شود.

وی با تاکید بر اینکه همه در برابر قانون برابرند، افزود: در جهت حفظ بیت المال و صیانت از اموال عمومی و وصول حقوق و مطالبات شهرداری با هیچ شخص حقیقی و حقوقی تعارف نداریم.

وی یاد آوری کرد: شهرداری با وظایفی گسترده فراتر از تمامی دستگاههای اجرایی باید در خدمت مردم باشد و آسفالت محلات و پیاده روسازی کمترین خدماتی است که شهرداری باید انجام دهد.

سرقینی در پایان از مردم و صاحبان کسبه و بازاریان خواست: با پرداخت به موقع عوارض نوسازی و صنفی و پسماند خدمتگزاران خود را در توسعه و عمران شهر یاری کنند.