به گزارش خبرنگار اهرامروز، دکتر محمدحسین صومی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بررسی علل افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان اهر در شبکه بهداشت و درمان: عملکرد شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر در غربالگری و بیماریابی بیماران کرونایی مطلوب بوده و افزایش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در این شهرستان به دلیل غربالگری‌های انجام شده است.

توزیع ماسک خارج از داروخانه‌ها به هیچ وجه از نظر حفظ سلامتی مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیست، لذا در هر صورت باید ماسک در داروخانه‌ها به مردم تحویل شود.

تولید و توزیع ماسک که در کارگاه‌ها تولید می‌شود بایستی مراحل استریل را طی کرده و سپس از مراجع مورد تایید همچون داروخانه‌ها در اختیار شهروندان قرار گیرد و تا جایی که اطلاع دارم در داروخانه‌های اهر ماسک دست دوز به فروش نمی‌رسد.

پروتکل بهداشتی بایستی با اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند در صنوف با جدیت رعایت شود و این وظیفه که بر عهده بهداشت محیط بوده بایستی نظارت‌ها و ملاحظات بهداشتی را در اماکن عمومی تشدید کنند و با توجه به فعالیت کسب و کارهای کم ریسک، نقش بهداشت محیط بیش از پیش کلیدی و تاثیرگذار خواهد بود.

 تقاضای ما از مردم این است که تا زمان کنترل و مهار ویروس کرونا در شهرستان‌ها و استان به توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی توجه ویژه‌ای داشته باشند

مردم اهر بایستی حدالامکان از مراجعه غیرضروری به بیمارستان باقرالعلوم اهر خودداری کنند، توصیه می‌کنیم هر فردی که علایم ویروس کرونا را دارد ابتدا به مراکز ۱۶ ساعته اهر مراجعه کرده و اگر نیاز باشد پزشک خواهد گفت که به بیمارستان مراجعه کنند یا خیر، در غیر این صورت مراجعه غیرضروری به بیمارستان توصیه نمی‌شود.

راه‌اندازی نقاهتگاه در بیمارستان قدیم اهر طبق پیگیری‌های فرماندار و مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان از طریق ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان پیگیری می‌شود.

گفتنی است رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز طبق وعده شب گذشته جهت بررسی علل افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان اهر به این شهرستان سفر کرده و با حضور مدیران شبکه بهداشت و درمان اهر مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه سفر رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز به شهرستان اهر، از کارگاه‌های تولید ماسک و بخش‌های مختلف بیمارستان باقرالعلوم اهر بازدید کرد.