به گزارش خبرنگار اهرامروز، احمد ابراهیمی در چهارمین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان اهر اظهار کرد: ما در طول ۸ سال دفاع مقدس بیش از ۲۳۰ هزار شهید و ۵۷۰ هزار جانباز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است که این امر عمق و اهمیت توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را نشان می‌دهد.

وی بابیان اینکه شهدا دارای کرامت والای انسانی هستند گفت: همه گروه‌ها و دسته‌ها با هر تفکر و عقیده‌ای در مورد فرهنگ ایثار و شهادت وحدت ملی دارند و این نیز از برکات وجود شهدای عزیز است که محور وحدت و همدلی در جامعه ما هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهر با ذکر اینکه تاکنون سه جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در سال ۹۷ در شهرستان اهر تشکیل‌شده عنوان داشت: سه جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در سال ۹۷ در شهرستان اهر ۳۰ مصوبه داشته که ۹۵ درصد از مصوبات آن محقق شده است.

ابراهیمی با ذکر اینکه جلسه شورای مشورتی ایثارگران نیز طی ۳ جلسه برگزارشده ۲۲ مصوبه داشته و ۱۰۰ درصد مصوبات آن تحقق‌یافته است گفت: یادواره شهدای منطقه ارسباران با حضور سردار فضلی و باشکوه و عظمت فراوانی برگزار شد که بنده از تمامی کسانی که در برگزاری این رویداد بزرگ همکاری کردند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی در مورد پرداخت هزینه درمانی ایثارگران نیز ابراز داشت: متأسفانه بیمه دی در بحث پرداخت هزینه درمانی ایثارگران همکاری لازم را ندارد و هزینه‌ها به‌موقع پرداخت نمی‌شود که استاندار آذربایجان شرقی و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز پیگیر این موضوع هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهر ضمن تشکر از فرماندار و مسئولین شهرستانی در مورد دیدار با خانواده شهدا اظهار داشت: برنامه تکریم و دیدار با خانواده شهدا با حضور مسئولین ارشد شهرستانی و ادارات به‌صورت هفتگی و منظم انجام می‌شود که از همه شما صمیمانه تقدیر ئ تشکر می‌کنم.

ابراهیمی با اشاره به طرح علمداران سال ۹۸ گفت: روز ۲۱ فروردین‌ماه ۱۳۹۸ همزمان با ولادت باسعادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز، دیداری با جانبازان عزیز برگزار می‌شود و در ادارات نیز از جانبازان عزیز تجلیل و تقدیر خواهد شد.