داود قاسم‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار اهرامروز، با اشاره به این‌که طبق قانون ساماندهی زباله‌گاه‌ها در سطح کشور بر عهده وزارت کشور و در شهرها بر عهده شهرداری‌هاست، اظهار داشت: طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم از سال ۹۶ تا به امروز سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی چندین مورد نامه به شهرداری اهر به منظور ساماندهی زباله‌گاه و دفع اصولی پسماندهای شهری ارسال کرده است.

مدیر روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی افزود: تاکنون شهرداری اهر در زباله‌گاه اقداماتی از قبیل فنس‌کشی و برخی اقدام دیگر را انجام داده که اصولی نبوده و سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نمی‌تواند این اقدامات را تایید کند.

وی با ذکر این‌که در پیگیری وضعیت زباله‌گاه اهر و تبعات زیست محیطی که به همراه دارد، بر حسب وظیفه مراتب را به صورت کتبی به مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی اعلام کرده ایم، گفت: طی اخطاریه‌ای که اخیراً به شهردار اهر از بابت ساماندهی زباله‌گاه صادر کرده ایم اگر تا یک هفته و یا ۱۰ روز اقدامی صورت نگیرد مجبوریم تا شهردار را به دستگاه قضایی معرفی کنیم.

قاسم‌زاده تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی غیر از نامه‌نگاری و معرفی متخلفان به دستگاه قضایی، اهرم دیگری ندارد.

مدیر روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی یادآور شد: اصولاً افرادی که توسط اداره محیط زیست به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند با احکام بازدارنده ای مواجه می شوند و به عبارتی دیگر می توان گفت تهدید علیه بهداشت عمومی در قانون قضایی، ۶ ماه و یک روز زندان دارد.

انتهای پیام/