به گزارش خبرنگار اهرامروز، راضیه عباسی‌معروفان در صحن علنی شورای اسلامی شهر اهر اظهار داشت: در جلسه قبلی که روز یک‌شنبه با حضور شهردار برگزار شد در رابطه با عملکرد شورا و شهرداری در سال ۹۷ صحبت شد و درخواست کردیم تا عملکرد شهرداری را تشریح کنند از این‌رو شهرداری گزارش عملکرد را ارائه داد با آن‌که سال گذشته با بحران مالی روبرو بودیم ولی عملکرد این مجموعه قابل قبول بوده است.

وی با اشاره به اینکه بدهی ده‌ها میلیارد تومانی شهرداری اهر از دوره‌های قبلی، عملکرد مدیریت فعلی را تحت‌الشاع قرار می‌دهد، افزود: بدهی‌های کلان به پیمانکاران باعث شده تا عملکرد مدیریت فعلی شهرداری و شورا آن‌طور که باید و شاید دیده نمی‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اهر، عملکرد سال ۹۷ شهرداری را قابل‌قبول دانست و گفت: علی‌رغم تلاش برای مدیریت بحران مالی و ارائه خدمات به شهروندان، هرچند در طول سال گذشته کافی نبوده ولی اقدامات و تلاش‌های شهرداری اهر از نظر ما قبال قبول است.

عباسی‌معروفان با ذکر این‌که سال گذشته یک هزار و ۸۸۶ تن آسفالت برای لکه‌گیری معابر و خیابان‌های سطح شهر اهر استفاده شده است، ادامه داد: منطقه چلب‌وردی که منطقه هدف در اجرای طرح بازآفرینی شهری بود توانستیم سال گذشته یک هزار و ۴۵۶ تن آسفالت‌ریزی در کوچه‌ها و خیابان‌های این منطقه حاشیه‌نشین انجام دهیم.

وی، پیاده‌روسازی در خیابان ۳۵ متری صاحب‌الزمان، شهید رجایی و برخی محلات به متراژ ۸۱۹۰ مترمربع، جدول‌گذاری در سطح شهر به متراژ ۶۸۵۹ متر، شن‌ریزی و زیرسازی محلات، زیرسازی و احداث فاز نخست پارک ولایت، احداث پارک بهرام‌آباد، احداث پارک دو هکتاری آتالار، تکمیل کمربندی غربی حدفاصل میدان شهید یارپرور تا مقابل گلزار شهدا، احداث دیوار مدرسه زینب کبری(س) با نمای آجر سنتی، احداث ادامه کانال منطقه شله‌بران با همکاری سپاه پاسداران، احداث کانال جنب اداره برق، سامان‌دهی محوطه پارک شیخ شهاب‌الدین اهری، سامان‌دهی آرامستان نادرقوجا، احداث پارک محله خلیفه‌ای، اصلاح هندسی و تکمیل فلکه فاز یک شهرک شیخ شهاب‌الدین اهری، خیابان‌سازی باغلارآراسی به طول ۶۰۰ متر، احداث جوی آب در سطح شهر به طول ۱۵۰۰۰ متر، جابه‌جایی تیرهای برق، تامین روشنایی شهرک به انثار و خیابان رینک جنوبی و برگزاری جشنواره نوروزی را از جمله اقدامات شهرداری اهر در سال گذشته ذکر کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اهر بابیان اینکه شهرداری اهر در راستای تحقق درخواست و مطالبات مردم به جمع‌آوری سّد معبر ادامه می‌دهد، گفت: همان‌طور که تا به حال با همکاری دادستانی در جمع‌آوری سّد معبر اقداماتی انجام داده‌ایم به ادامه آن نیز تاکید داریم.

عباسی‌معروفان اضافه کرد: شهرداری اهر نمی‌تواند همانند گذشته مصالح پروژه‌های عمرانی را تامین کند به همین دلیل ناچاراً مجبوریم اجرای پروژه‌های عمرانی سال‌جاری را به پیمانکاران با برگزاری مناقصه واگذار کنیم.

وی، اجرای پروژه جدول‌گذاری در خیابان رینک جنوبی(از پشت جایگاه سی‌ان‌جی شهرداری تا پل مقاومت)، آغاز عملیات اجرایی ایستگاه شماره سه آتش‌نشانی، احداث دیوار سنگی در خیابان فضیلت، ادامه عملیات سامان‌دهی رودخانه کیچیک‌چای، احداث فاز دو پارک ولایت، احداث ادامه کانال دفع آب‌های سطحی جنب اداره برق و آغاز عملیات عمرانی در اقصی نقاط شهر را از جمله پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری اهر در سال ۹۸ عنوان کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اهر با تاکید بر اینکه شهرداری اهر همچنان به آسفالت‌ریزی ۵۱ کوچه در سال‌جاری متعهد است، ابراز داشت: اهالی ۵۱ کوچه که در سال‌های گذشته سهم مشارکتی برای آسفالت‌ریزی را پرداخت کرده‌اند ولی هنوز خبری از آسفالت نشده است لذا ما متعهدیم امسال با تامین قیر اولویت آسفالت‌ریزی را به این کوچه‌ها داده‌ایم.

عباسی‌معروفان از تعریض و سامان‌دهی ورودی شهر اهر از سمت شهر ورزقان خبر داد و خاطرنشان کرد: سامان‌دهی و تعریض ورودی شهر اهر از سمت ورزقان جزو پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری اهر در سال‌جاری است که امیدواریم امسال بتوانیم ورودی شهر از سمت جاده ورزقان را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/