به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا با اشاره به این‌که شهرستان اهر از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت «زرد و پُرخطر» قرار دارد اظهار داشت: تنها سه شهرستان آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز کرونایی است و این‌که وضعیت اهر زرد بوده نباید فکر کنیم که کرونا تمام شده و وضعیت عادی است بایستی در هر شرایط پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی در واکنش به درخواست‌ها برای اعمال محدودیت در شهرستان اهر افزود: اعمال محدودیت‌های کرونایی در حیطه اختیارات شهرستان نیست بلکه باید در این خصوص ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری کند.

فرماندار شهرستان اهر، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در اماکن شهرستان اهر را اجباری دانست، گفت: خودداری از حضور در اجتماعات، رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک در محیط خارج از منزل برای کنترل و مهار ویروس کرونا برای شهروندان توصیه می‌شود.

محمودی اضافه کرد: تاکنون هیچ‌گونه مجوزی برای برگزاری مراسمات عقد، عروسی و … صادر نشده است، لذا در شهرستان اهر از نیروی انتظامی، اتاق اصناف، شبکه بهداشت و درمان می‌خواهیم هر کسی که خارج از مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا عمل می‌کند مورد برخورد قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باشگاه‌های ورزشی، ورزش‌های انفرادی که غیر تجمعی محسوب می‌شوند طبق مصوبات قبلی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند و کتابخانه‌های عمومی و رستوران‌های شهرستان اهر تنها با ۵۰ درصد ظرفیت می‌توانند فعالیت خود را از سرگیری کنند.

فرماندار شهرستان اهر در ادامه سخنان خود هفته‌ی قوه قضائیه، سال‌روز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی و روز اصناف را تبریک گفت و افزود: همچنین از مجموعه سیستم بهداشت و درمان و کادر درمانی که ۴ ماه است با ویروس کرونا درگیر هستند قدردانی می‌کنم.

محمودی با تاکید بر این‌که بی‌تفاوتی بخشی از مردم اهر نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دغدغه‌ای برایمان شده است، بیان داشت: صنوف و کسبه بایستی در شرایط که ویروس کرونا دوباره اوج گرفته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و اگر صنفی نسبت به پروتکل‌ها بی‌توجهی کند واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر ملزم به برخورد با متخلفان و تهدیدکنندگان سلامت عمومی است.

انتهای پیام/