به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر که در دبیرستان دخترانه نمونه دولتی توحید برگزار شد، با اشاره به اینکه قانون شوراهای آموزش و پرورش اجازه می‌دهد تا از امکانات سطح شهرستان به نفع دستگاه تعلیم و تربیت استفاده شود اظهار داشت: در برخی از مواد قانون شوراهای آموزش و پرورش، شهرداری‌ها مکلف شده‌اند تا درصدی از درآمدهایشان را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

وی، تصمیم‌گیری، سیاست‌گذاری و تصمیم سازی را از دیگر وظایف شوراهای آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش وظیفه خطیر تربیت نسل آینده را دارند و این میان شوراهای آموزش و پرورش با سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری دست به این دستگاه کمک می‌کند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر با ذکر اینکه جلسات شورای آموزش و پرورش نباید صرفاً به ارائه گزارشات، توضیحات و اقدامات محدود شود، گفت: قانون‌گذار در تصویب قانون شوراهای آموزش و پرورش ظرفیت‌های مختلفی را جهت سیاست‌گذاری برای ارتقاء کمی و کیفی تعلیم و تربیت انجام شود و این شورا می‌تواند با بهره‌گیری از خرد جمعی به این مهم دست یابد.

محمودی با اشاره به پیشنهاد اعضای شورای آموزش و پرورش مبنی بر برگزاری جلسات این شورا به‌صورت دوره‌ای در مدارس گفت: برگزاری جلسات شورای آموزش و پرورش در مدارس پیشنهاد خوبی است تا جلسات این شورا به‌صورت دوره‌ای در مدارس برگزار شود و از طرفی قانون شورای آموزش و پرورش این اجازه را می‌دهد تا مدیران دانشگاه‌ها به‌عنوان مشاور از اقدامات علمی در جلسات شورا بگویند.

فرماندار شهرستان اهر با تبریک پیشاپیش چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: علی‌رغم توطئه‌ها و دسیسه‌های استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی، ملت ایران برای برگزاری جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آماده می‌شوند در حالی که مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا در ادعای مضحکی می‌گفت ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را نمی‌بیند اما ملت انقلابی بار دیگر سیلی کوبنده‌ای به اقدامات خصمانه دشمنان می‌دهند.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی از بدو پیروزی انقلاب شاهد توطئه‌های دشمنان بوده و به لحاظ این‌که در برابر سیاست‌های دیکتاتوری آمریکایی‌ها تسلیم نشده، تحریم‌های یک‌جانبه را علیه دولت و ملت ایران اعمال کرده‌اند و هدف آن‌ها از تحریم‌ها، فشار بر مردم است تا شاید بین مردم و نظام و دولت شکاف ایجاد شود ولی ملت ایران در جشن چِله انقلاب پاسخ یاوه‌گویی‌های استکبار را خواهند داد.

محمودی افزود: برخی‌ها که سال‌ها در پست‌های مدیریتی بودند و خود بر مسائل اشرافیت داشتند اکنون سیاه نمایی می‌کنند و می‌گویند دولت تدبیر و امید فلان طرح را اجرایی نمی‌کند، این افراد در حالی که دولت را متهم می‌کنند که خود به خاطر تخلفات مختلف به قوه قضاییه فراخوانده می‌شوند.

فرماندار شهرستان اهر بیان داشت: برخی از مدیران سابق بوغ و کرنا می‌زنند که دولت تدبیر و امید طرح رتبه‌بندی معلمان را عملیاتی نمی‌کند این در حالی است که طرح رتبه‌بندی از دولت دهم مطرح بوده اگر راست می‌گویند چرا خودشان اجرایی نکردند! اما دولت تدبیر و امید به اجرای این طرح چنان توجهی داشت که برای اجرایی شدن آن بودجه لازم را پیش‌بینی کرد.

وی با تأکید بر اینکه قشر معلمان و فرهنگیان نیز همانند سایر اقشار جامعه از نظر معیشتی مشکلاتی دارند، گفت: مشکلات اقتصادی نباید زمینه‌ای باشد تا از نظام و انقلاب دلسرد شویم چون این مشکلات با تلاش دولت رفع خواهد شد.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با وجود تلاش دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت‌های روزافزون، به حمدالله روزبه‌روز در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، بهداشت و درمان شاهد پیشرفت و ترقی هستیم.

محمودی در پایان با تسلیت وفات حسین محب اهری بازیگر معروف سینما و تلویزیون یادآور شد: حسین محب اهری پرچم‌دار اهری‌ها و ارسبارانی‌ها در حوزه سینما و تئاتر بود، این هنرمند با وجود بیماری همیشه لبخند به لب بود که جای دارد تا این فقدان را به اهالی فرهنگ و هنر اهر، ارسباران و کشور تسلیت عرض کنیم.