به گزارش خبرنگار اهرامروز، قادر رمضان پور در آیین گرامیداشت شورای دانش آموزی و برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در مدارس شهرستان اهر که به صورت نمادین در مدرسه دخترانه الزهراء(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه شورای دانش آموزی پس از کار کارشناسی مدیان برنامه ریز کشور در سال ۷۷ به تصویب رسیده و از سال ۷۹ عملیاتی شده است، اظهار داشت: امسال بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در تمامی مدارس شهرستان اهر برگزار می شود.

وی، شورای دانش آموزی را محلی برای مشورت و همفکری دانش آموزان با معلمان و مدیران عنوان کرد و گفت: شورای دانش آموزی به عبارتی بازوی توانمند مدیران و عوامل مدارس بوده و این شورا به منزله احترام به دانش آموزان و مشارکت گیری در مدیریت مدارس است.

مدیر آموزش و پرورش اهر با ذکر اینکه شان و منزلت دانش آموزان در انتخابات شورای دانش آموزی به منصه ظهور می رسد، افزود: شورای دانش آموزی ضمن این که اهمیت بسیار زیادی دارد بلکه می تواند به رشد و توسعه آموزش و پرورش و جامعه باشد.

رمضان پور، شورای دانش آموزی را در رشد و شکوفایی ورزش های گروهی دانش آموزان تاثیرگذار دانست، ادامه داد: شاید در گذشته آنطور که باید و شاید نمی توانستیم در ورزش های گروهی و تیمی موفقیت های مطلوبی کسب کنیم اما از زمان شکل گیری شورای دانش آموزی تا به حال شاهد رشد کم و کیفی ورزش های گروهی نیز بوده ایم.

وی بابیان اینکه مشارکت و همفکری در امور جاری مدارس که شورای دانش آموزی بر آن نقش موثری داشته توانسته به رشد و پیشرفت جامعه بی انجامد، خاطرنشان کرد: انتظار داریم تا منتخبان شورای دانش آموزی مدارس بر تمامی حوزه ها احاطه و مشارکت داشته باشند.