به گزارش خبرنگار اهرامروز، صابر محرم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران در رابطه با فشارها برای استعفای شهردار اهر اظهار داشت: تابه‌حال استعفای شهردار اهر فقط در حد شنیده‌هاست و هنوز نامه‌ای مکتوب در رابطه با استعفای شهردار ندیده‌ایم، با این‌حال برخی از اعضای شورای شهر اهر از عملکرد بدون اختیارات شهردار ناراضی هستند. نمی‌دانم پرداخت ۲۰ میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری اهر آن‌هم بدون فروش املاک در طول ۲ ماه گذشته شاید عامل نارضایتی باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اهر افزود: در بارش اخیر برف همه می‌گفتند شهرداری اهر در برف‌روبی ضعف‌های زیادی دارد، با اینکه ضعف‌ها را قبول دارم با این‌حال نگفتند با ۲ دستگاه گریدر شهرداری تا چه حدی می‌توان مطالبات را تحقق داد، متأسفانه برخی‌ها حاضرند تا استعفا یا برکناری شهردار اهر را جشن بگیرند که شهردار اجازه نداد تا منافع‌ها تأمین شود و با حذف هزینه‌های زائد توانست بخشی از بدهی‌های انباشته شهرداری اهر را پرداخت کند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر این‌که آیا شورای شهر به شهردار اهر تفویض اختیار کرده است یا خیر؟ گفت: رئیس شورای شهر هنوز نامه تفویض اختیار شهردار اهر را به صحن شورای شهر اهر ارجاع نداده است. تابه‌حال که از شروع سال جدید هیچ‌گونه اختیاراتی به شهردار تفویض نشده است و شهردار نمی‌تواند بدون تفویض اختیار و لایحه بودجه مصوب قدمی از قدم بردارد، بلکه تنها توانایی شهردار اهر در این شرایط مدیریت امور روزمره است.

محرم‌زاده ادامه داد: کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهر تصویب شده و در حال حاضر تلاش بر این است تا جزئیات نیز تصویب و پس از طی مراحل قانونی، لایحه بودجه به شهردار اهر جهت اجرا ابلاغ شود. با این‌که همه می‌دانند شهرداری اهر بدون لایحه بودجه هر پروژه یا اقدامی انجام دهد تخلف محسوب می‌شود اما آن‌چنان بررسی لایحه بودجه شهرداری اهر مورد توجه همکاران واقع نشد به همین خاطر بررسی لایحه بودجه شهرداری اهر با روند لاک پشتی پیش می‌رود.

عضو شورای اسلامی شهر اهر با اشاره به این‌که شهرداری اهر در حال حاضر در حالت بلاتکلیفی است، چراکه نه خبری از لایحه بودجه و نه تفویض اختیار شهردار اهر در میان نیست، تصریح کرد: شورای اسلامی شهر بایستی طی مصوبات از شهردار اهر انتظار عملکرد داشته باشد، تا زمانی که چیزی نداده و نخواسته‌ایم نباید انتظار داشته باشیم تا تحرکی در شهر باشد، اختلافات همکاران و مشکلات خانوادگی شهردار که موجب عدم سکونت او می‌شود ریشه تمامی مشکلات است و برخی در تلاش‌اند تا شهردار برکنار شود و گزینه مدنظرشان به عنوان شهردار انتخاب شود.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی‌بر این‌که آیا شهرداری اهر توان پرداخت ماهانه ۶ میلیارد تومان هزینه و مزایای کارکنان را خواهد داشت یا خیر؟ ابراز داشت: آن‌طور که باید و شاید در ادوار قبلی اقدام قابل‌توجهی برای درآمد پایدار شهرداری اهر انجام نشده است، در حال حاضر از جایگاه سوخت، کارخانه کمپوست که راکد مانده و کشتارگاه دام به عنوان منابع درآمدی شهرداری یاد می‌شود و می‌توانست برای شهرداری عایداتی داشته باشد ولی متأسفانه کشتارگاه دام اهر نه تنها درآمدی ندارد بلکه حتی ضررده نیز است و ریشه نبود درآمد پایدار به سوءمدیریت‌ها بازمی‌گردد با این‌حال با افزایش حقوق کارکنان به درآمدهای حاصله از عوارض محلی، نوسازی و پروانه‌های ساختمانی جهت پرداخت حقوق کارکنان بهره‌گیری کنیم و از طرفی به روش شهردار فعلی بایستی هزینه‌ها را مدیریت کنیم.

محرم‌زاده خاطرنشان کرد: افرادی که منافع شخصی‌شان در شهرداری اهر تأمین نمی‌شود طبیعی است که مخالف پشت‌پرده شورای شهر و شهرداری باشند و شهروندان را بر علیه برخی اعضای شورای شهر تحریک کنند. فقط در یک مورد که شهردار اهر از تحمیل هزینه به شهرداری مقابل آن ایستاده هزینه‌های غذایی بود که شهرداری می‌بایست از جیب مردم آن را پرداخت می‌کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اهر از موافقت اعضای شورای شهر با تأمین قیر مورد نیاز برای آسفالت‌ریزی معابر و کوچه‌ها خبر داد و یادآور شد: با درخواست شهردار اهر مبنی‌بر تأمین قیر؛ اعضای شورای شهر با این درخواست موافقت کردند. لذا از شهروندان تقاضا داریم تا کمی مهلت دهند با مساعد شدن شرایط جوی، آسفالت‌ریزی‌ها انجام می‌گیرد

خبر از: علی دایلاری اصل