به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در اجتماع بزرگ بسیجیان شهرستان اهر که به مناسبت سالروز تشکیل بسیج برگزار شد اظهار کرد: پنجم آذرماه یکی از روزهای مهم حیاتی در نظام جمهوری اسلامی ایران است در این روز به‌ ویژه امام خمینی(ره) بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کرده‌اند و در واقع نهال بسیج را کاشتند.

حاجی‌زاده ادامه داد: تشکیل بسیج مستضعفین و ارتش بیست‌ میلیونی و موفقیت‌های نیروهای بسیج و ارتش در عرصه‌های مختلف از برکات فرمان تاریخی امام راحل است.

امام جمعه اهر با اشاره به اینکه بسیج یک نیروی کارآمد نظام و انقلابی در تمامی میدان‌ها است، ادامه داد: بسیج زمان جنگ همانند دوران دفاع مقدس سلاح در دست می‌گرفتند و امروز که در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی قرار گرفته‌ایم بسیجیان قلم‌ به‌ دست و با فکر در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان می‌ایستند.

وی در ادامه با ذکر اینکه بسیجیان در راستای تحقق شعار سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به‌عنوان سربازان پیشروی عرصه‌ اقتصادی در این میدان حضور فعالی دارند تأکید کرد: هر جایی که نظام و انقلاب و مردم به بسیجیان نیاز داشته باشند بسیج بدون چون و چرا حاضر می‌شود.

حاجی‌زاده اضافه کرد: شاید برخی‌ها جملات و فرمایشات امام خمینی(ره) در مورد بسیج و تشکیل بسیج مستضعفین را به‌خوبی درک نکرده باشند، وقتی امام راحل در این بحث از هسته‌های مقاومت دنیا خبر دادند اما عده‌ای فکر کردند که بسیج تنها برای ایران است در حالی که بسیج مظهر آزادگی انسان‌ها بوده و گستره فعالیت بسیج به دنیا محدود می‌شود.

بسیج حامی مظلومان و مستضعفان عالم است

امام جمعه اهر بابیان اینکه بسیج حامی مظلومان و مستضعفان عالم بوده و تمامی مستکبران دنیا به‌خوبی جایگاه و تأثیرگذاری را این نیروی ارزشی و مردمی درک کرده‌اند، گفت: بسیج در طول ۳۸ سال توانست مهم‌ترین طرح‌های استکباری دشمنان اسلام و داعش از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی را که با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی و ناامنی در منطقه ایجاد کردند را خنثی کند.

وی ریشه‌کن کردن تروریست‌های داعش توسط نیروهای مقاومت بسیج سوریه و عراق و پشتیبانی سردار قاسم سلیمانی را افتخاری بزرگ برای جامعه مسلمین عنوان کرد، بیان کرد: آمریکایی‌ها قدرت مسلمانان را در دوران دفاع مقدس یک‌بار تجربه کرده بودند و اکنون نیز نمی‌دانستند که همان عزم و اراده در بین مسلمانان به‌ویژه رزمندگان و بسیجیان تقویت‌ شده به همین دلیل فکر نمی‌کردند که داعش در عراق و سوریه به این زودی شکست بخورد.

حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه فکر نکنید که امروز تنها تروریست‌های داعش به چالش کشیده شده‌اند بلکه با شکست داعش در عراق و سوریه، آمریکا را شکست داده‌ایم، ابراز داشت: ابهت، عظمت، تأثیرگذاری و اقتداری که بسیج دارد و افتخاری که با شکست داعش به دست آورد را حفظ کنیم.

انتهای پیام/