به گزارش خبرنگار اهرامروز، مجید خدابخش در دیدار با کارآفرینان و صاحبان صنایع شهرستان اهر با ابراز خرسندی از موفقیت های واحدهای تولیدی اهر در عرصه های بین المللی، اظهار کرد: برخی از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی که عمدتاً صادرکننده نیز هستند جزو واحدهای تولیدی پایدار محسوب می شود ولی در برخی مواقع واحدهایی هم داریم که اصلاً کارایی چندانی ندارند.

وی با اشاره به اینکه صادرات تولیدات داخلی کشاورزان و تولیدکنندگان یک هنر است، افزود: صادرکنندگان آذربایجان شرقی باید برای تصاحب بخشی از بازار کشورهای همسایه تلاش مضاعفی داشته باشند و در کنار آن امروز که شاهد بروز مشکل در فروش سیب باغداران اهری هستیم به صادرات سیب باغداران نیز توجه کنند در این حال انتظار نداریم که حتما باید به اسم اهر باشد بلکه آن چه که مهم است فروش محصولات باغداران و سود آنهاست.

استاندار آذربایجان شرقی خطاب به واحدهای تولیدی صادرکننده شهرستان اهر، گفت: واحدهای تولیدی که دستی در صادرات دارند فعالیت های خود را توسعه دهند.

خدابخش بابیان اینکه تجار و صادرکنندگان از نظر اقتصادی و ارزآوری در دنیا نقش تعیین کننده ای دارند، بیان داشت: صادرات موتور محرک استان و کشور است و معتقدیم که باید از تولیدکنندگان و صادرکنندگان به صورت همه جانبه حمایت شود.

وی اضافه کرد: سازمان امور مالیاتی تعطیلی طلا و جواهرفروشان شهرستان اهر را بررسی و اگر مشکلی در زمینه مالیات دارند بر قانون اخذ مالیات از آنها تجدیدنظر کند.

استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از اینکه اصلاً خوب نیست که شاهد تعطیلی اصناف و کسبه باشیم، خاطرنشان کرد: همین که می گویند به خاطر مالیات تعدادی از طلافروشان مغازه های خود تعطیل کرده اند مایه تاسف است و امیدواریم دستگاه های ذی ربط به جد به این موضوع رسیدگی کنند.